לאישה

דרורה אטיאס: "נשים שמגיעות לשמוע אותי לא מתארות לעצמן שאיבדתי ילד"

דרורה אטיאס היא אישה הקורנת שמחה ואמונה. הנשים שמגיעות להרצאות ולערבי הפרשת חלה שלה נדהמות לגלות שמאחורי החיוך עומדת אישה שעברה ניסיון קשה מנשוא – ויצאה ממנו באמונה מחוזקת, נחושה לחזק גם אחרות

  • י' טבת התשע"ח
דרורה אטיאסדרורה אטיאס
אא

כשדרורה אטיאס נכנסת לעוד ערב הפרשת חלה, עוד חוג בית, או עוד סדנה שהיא מנחה, הנשים הממתינות לה רואות מולן אישה מטופחת עם חיוך קורן וביטחון עצמי רב. היא מתחילה לדבר, והן מקשיבות בקשב. עוד מעט תיפול עליהן הפצצה, כשהיא תספר להן על עצמה: האישה הזו, שמדברת על התמודדות ועל שמחה, איבדה בן בפתאומיות לפני כשלוש שנים. הבן, נאור ז"ל, נרצח בדקירות סכין על ידי בן נוער אחר – על לא עוול בכפו.

דרורה אטיאס גדלה בבית ממלכתי דתי, עשתה שירות לאומי במשטרה – ובעקבותיו התגייסה למשטרה ועבדה שם עשר שנים. "כשהייתי בהריון עם נאור, ההיריון השני שלי, החלטתי שמיציתי ועזבתי את המשטרה", היא מספרת. "כשאני מחליטה שדי, אני פשוט קמה ועוזבת. פתחתי עסק לקוסמטיקה, נהניתי מאד, היה כיף, אבל אחרי שלוש עשרה שנים שוב החלטתי שמיציתי – ועזבתי. היו לי אז שישה ילדים וגיליתי שגם כשאני בעבודה אני חושבת על הבית, אז החלטתי להפוך לאמא במשרה מלאה".

לדרורה נולדו עוד שני בנים נוספים (כן, רק בנים היו לה) לפני שהטרגדיה של נאור קרתה. סכסוך בין שתי חבורות בני נוער גרם לכך שכמה נערים חמומי מוח חיפשו לעצמם קורבן. נאור בן ה-16 נקלע לידיהם והם כילו בו את זעמם. דרורה הגיעה לבית החולים מיד כששמעה שנאור נדקר – רק כדי לשמוע מהרופאים ש'ניסינו הכל, אבל לא היה מה לעשות'.

"זה היה סיפור הזוי", היא אומרת. "אני אמא שתמיד מתפללת על כולם, הייתי בטוחה שלא יקרה להם כלום. אבל אז קרה הסיפור הזה, ונאור נדקר בקטטה שבכלל לא היה חלק ממנה, והבנתי שזה גזרה, פשוט גזרה משמיים".

די מהר אחרי הרצח, דרורה החליטה להתחיל להרצות. "היתה מורה של נאור ששמעה אותי מדברת בשבעה ואמרה לי: את כל כך ורבלית, את צריכה לבוא לחזק נשים. ואני התחלתי לבוא. הזמינו אותי גם לדבר בפני נוער, והרגשתי שאני מעוררת להם את הלב ואת הנשמה. כשישבתי מול מאה נציגי בת ספר, רובם חילוניים, הם כל כך התרגשו שהם שלחו קופסא ענקית בצורת לב מלאה מכתבים על מעשים טובים שתלמידים עשו לעילוי נשמתו של נאור". בכלל, היא אומרת, הרצח חסר הפשר זעזע רבים. "אנשים ראו את הטוהר של נאור, ראו אותי בטלוויזיה, והזדעזעו. אחרי זה בכל מקום פגשו אותי וסיפרו לי על דברים שקיבלו על עצמם לזכותו של נאור".

אטיאס מגיעה לערב נשים חמושה באמונה מוצקה. "לפני האסון התפללתי כל כך הרבה והתיאוריה שלי הייתה שמי שמתפלל הוא שמור ומוגן. אבלך עכשיו התיאוריה השתנתה. הבנתי שהחיים הם נשיונות. השם קובע לנו את המסלול – אנחנו לא מזמנים את הניסיונות. אלא מה? התפילה ממתיקה את הדינים. בזכות התפילה אפשר לעבור את הניסיונות יותר בקלות. וכמובן, תמיד צריך להאמין שיהודי הוא מעל הטבע, שאם אנחנו שוברים את הטבע שלנו אנחנו גם יכולים לבטל גזרות".

יש לה נוכחות חזקה ושמחה שגורמת לנשים המגיעות לשמוע אותה לא לחשוד בסיפור החיים שמסתתר מאחוריה. "בתחילת הערב אני אומרת: באתי לעשות לכן לונה פארק. אני מעצימה אותן, ואז מנחיתה אותן לקרקע. הן רואות אותי וחושבות שאני כזו שמחה וחברמנית ולא חולמות מה עברתי. אני מאמינה שהשם בחר בי לעבור את הניסיון הזה כדי שאצא מהביישנות שלי ואשתמש במה שלמדתי כדי לעזור לאנשים להתרפא. זה לא מקרה שבורכתי באינטליגנציה רגשית, שעבדתי עם נוער עבריין, שקיבלתי את היכולות שקיבלתי".

יש המון צחוק בהרצאות שלה. "אני מראה להן דברים על גידול ילדים, על זוגיות, ונשים צוחקות. את נוגעת בנקודה שנוגעת לכולן. למי אין התמודדות בזוגיות או בחינוך ילדים? זה תיקון מידות. השתדלות. אנחנו צריכות לעשות הקרבה, אבל לא לפי זה נקבל את התוצאה. צריך לעשות השתדלות והתוצאה היא על השם, וכשאנחנו משלימים עם מה שהשם רוצה, אנחנו ממתיקים את הדינים. אין לנו שליטה על הניסיונות, אבל יש לנו שליטה על התגובה שלנו. כמו שאומרים – אדם יכול לבחור אם להתמוטט או להתמודד".

אחרי ההרצאה ניגשות אליה נשים, והיא כבר יודעת מה יאמרו. "תמיד חוזרים ואומרים לי: באתי עם מועקה נפשית, ואת פשוט ניקית לי אותה. אם היו לי בעיות בחיים, הכל מתגמד. אם אני יכולה לשמוח אחרי מה שעברתי, מי לא יכולה? ואני לא מדברת מלמעלה למטה, אני באה עם אהבה אמיתית לנשים, עם רצון אמיתי לעזור, וברוך השם, הנשים מרגישות את זה".

לפני שנתיים, בערב חנוכה, דרורה חוותה גם את החסד השמימי שאין לו סוף. "זה היה ממש 'רבנו שאג בקול גדול אין ייאוש בעולם כלל'. ילדתי את ביתי הראשונה פחות משנה אחרי מותו של נאור. הייתי בת 46. עד אז היו לי רק בנים. הייתה רעידת אדמה אמיתית בשכונה: 'דרורה ילדה בת!'. סיפרתי על זה, בהחלט. עם ישראל הזדהה כל כך עם הכאב שלי ועכשיו רציתי לבוא ולשמח. גם בכל הרצאה שלי, אני לא שוכחת לספר על הנס הזה. כל ערב אני מסיימת עם 'נשמת כל חי'. אנחנו רוצות לבקש על העתיד? קודם כל בואו נודה על מה שיש. יש כל כך הרבה על מה להודות".

להזמנת ערב של דרורה אטיאס ניתן לפנות למחלקת חוגי בית של הידברות: 073-2221290

תגיות:דרורה אטיאסהפרשת חלהנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה