חדשות בריאות

הכנסת אישרה: מספר כפיות הסוכר יירשם גם באריזות קטנות

במסגרת רפורמת סימון מוצרי המזון הארוזים, וועדת העבודה אישרה את הצעת מנכ"ל משרד הבריאות והערכים התזונתיים יירשמו. יחד עם זאת, אריזת קטנות יהיו פטורות מסימון במדבקה אדומה

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רפורמת סימון מוצרי המזון הארוזים מראש מתקדמת: בדיון על בקשות לדיון מחודש שהתקיים אתמול (שני) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בסעיפי התקנות, אישרה הוועדה את הצעת מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, לפיה יחידת מזון ששטח קדמת האריזה שלה אינו גדול מ-25 סמ"ר תישאר פטורה מסימון במדבקה אדומה. יחד עם זאת, הוחלט כי הסימון התזונתי (ערכים קלוריים ולמשל) לא יוסר ממנה ובנוסף תצוין במספר כמות כפיות הסוכר שמכיל המוצר. ההצעה אושרה ברוב של תשעה תומכים מול שלושה מתנגדים. עוד נקבע כי בשנה הראשונה סך הסוכרים ב-100 גרם מזון מוצק שיחייב סימון על ידי מדבקה אדומה, יעמוד על 13.5 גרם, ולא 12 כפי שאישרה הוועדה בדיון קודם.

במהלך בוועדה אושרה הקלה נוספת לתעשיינים. הוחלט להסיר סעיף לפיו המשווקים הגדולים לא יוכלו למכור מוצר שיש לסמנו אם לא קיבלו אישור של היצרן או היבואן לפיו יש בידיו מסמכים המעידים על דרכי החישוב או על בדיקות המעבדה שעליהם התבסס הסימון התזונתי של המזון.

לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף הצביעה הוועדה שוב על התקנות בכללותן, כולל השינויים שבוצעו, ואישרה אותן פה אחד. בכך לא יתאפשר עוד לחברי כנסת להגיש בקשה לשנות את אחד הסעיפים. "לא הוועדה קבעה כי יישום התקנות יידחה ויתחיל ב-2020, אלא החוק שיזמה השרה איילת שקד הוא שלא איפשר להקדים את יישומן. עם זאת, שנתיים היא תקופת המקסימום המחייבת, ועל כל הצדדים להתחיל ברפורמה בהקדם האפשרי ולא להמתין למועד המחייב", הדגיש אלאלוף.

תגיות:סוכרבריאותסימון מוצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה