חדשות יהדות

עכשיו זה רשמי: גם בציבור החרדי יש יותר רווקים ורווקות מאי פעם

נתונים של המכון הישראלי לדמוקרטיה מורים כי בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית בשיעור הרווקים והרווקות בקרב בני העשרים פלוס במגזר החרדי

  • ז' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אם גם לכם נראה שבשנים האחרונות חל גידול במספרם של הרווקים והרווקות בציבור החרדי, אתם לא טועים. נתונים שאסף המכון הישראלי לדמוקרטיה ומכון ירושלים לקראת פרסום 'שנתון החברה החרדית' מצאו כי בשנים האחרונה חלה עליה משמעותית במספרם של החרדים הרווקים בגילאי העשרים. בשנים 2003-2005 רק 39% מכלל הצעירים החרדים בגילי 20-24 היו רווקים. כיום מדובר על 56%.

דחיית גיל הנישואים בולטת במיוחד בקרב הנשים: בעשור האחרון עלה שיעור הרווקות החרדיות בגיל 20-29 מ-20 אחוזים ל-33 אחוזים. מספרם של הרווקים הגברים בקבוצת הגיל הזה עלה באופן מתון יותר, מ-29 אחוזים ל-32 אחוזים.

מה גורם לעליית גיל הנישואים? החוקרים מציעים מספר השערות. ראשית, נשים חרדיות רבות לומדות מקצועות הדורשים יותר שנים של השקעה ולימוד מאשר לימודי ההוראה שהיו פעם האפשרות היחידה. בנוסף, יותר צעירים וצעירות מוכנים להתחתן רק כאשר הם מרגישים שיש להם בסיס כלכלי איתן דרך עבודה מסודרת ורווחית של לפחות אחד מבני הזוג (בציבור החרדי, כמובן, מדובר בדרך כלל באישה).

אין ספק, עם זאת, שהגידול במספר הרווקים והרווקות יוזכר גם בהקשר ל'משבר השידוכים' שעליו דנים לא מעט בתוך הציבור החרדי. לא כל רווק ורווקה חרדים בשנות העשרים לחייהם אינם נשואים מתוך בחירה: חלק גדול מהם היו מעדיפים בהחלט להקים כבר את ביתם, עם או בלי מקצוע נחשב ביד, אבל פשוט לא הצליחו עד כה למצוא את החצי השני שלהם.  

כמובן, גם אחרי מגמת השינוי של העשור האחרון, גיל הנישואים במגזר החרדי עדיין מוקדם יותר מאשר במגזר הכללי ומעיד על החשיבות הגבוהה המוענקת להקמת משפחה: בציבור הכללי, שיעור הרווקים בגיל 25-29 עולה על חמישים אחוז, כל על פי נתוני הלמ"ס.

היכנסו עכשיו לאתר שבע ברכות – הכרויות לדתיים בחינם. יותר מ-30,000 מנויים ומנויות מחכים לכם! מדי יום נרשמים לאתר כ-100 מנויים חדשים!

תגיות:רווקיםרווקותשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה