חדשות בארץ

ראש השב"כ: ערביי ישראל היו מעורבים בשמונה פיגועי טרור

אחרי שחשף כי סוכלו 400 פיגועים משמעותיים באיו"ש והתנגד להצעת החוק בנוגע לעונש מוות למחבלים, ראש השב"כ נדב ארגמן חשף מספרים נוספים: ירידה של 50 אחוז בפיגועי בודדים

  • ז' טבת התשע"ח
נדב ארגמן (צילום: פלאש 90)נדב ארגמן (צילום: פלאש 90)
אא

ערביי ישראל היו מעורבים השנה בשמונה פיגועי טרור - את הדברים חשף ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן. את הדברים אמר ארגמן לאחר התנגדותו להצעת החוק של אביגדור ליברמן בנוגע לעונש מוות למחבלים, וחשיפתו על סיכול 400 פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון.

על פי הנתונים שעולים מפרוטוקול ועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ אבי דיכטר מהליכוד, ערביי ישראל היו מעורבים השנה בשמונה פיגועי טרור. במהלך סקירתו עלו סוגיות שונות שעל סדר היום הביטחוני. ארגמן סיפר כי חמאס אינו מעוניין במערכה צבאית מול ישראל בעת הזו, אך נערך לתרחיש כזה. בנוגע למצב הטרור באזור יהודה ושומרון סיפר: "לצד רף איומים גבוה, הודות לסיכול והרתעה ישראלית, נרשמה ב-2017 ירידה בהיקף הפיגועים. במהלך השנה נרשמו עליות נקודתיות ברף הפיגועים, סביב אירועים משבריים דוגמת מחאת האסירים, המגנומטרים בהר הבית והכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים".

מנתונים שחשף ראש השב"כ בישיבה, עולה כי הטרור הלא ממוסד (מפגעים בודדים וחוליות עצמאיות) אף הוא במגמת ירידה ב-2017. המספרים: 54 פיגועים אל מול 108 בשנת 2016, ו-163 ב-2015. "בעקבות התאמות המענה המודיעיני-מבצעי, הצליח שב"כ לאתר השנה למעלה מ- 1100 מפגעים בודדים פוטנציאלים. נתון זה מצטרף לעוד כ- 2200 מפגעים שאותרו וסוכלו במהלך 2016. הנתונים משקפים את המגמה של המעבר מטרור ממוסד לטרור מבוזר. מגמה זו תמשיך להעסיק את השירות גם בעתיד", אמר.

כאמור, במהלך הישיבה נחשפה גם מידת המעורבות של ערבים ישראלים בטרור: ב-2017 נרשמו 8 פיגועים במעורבות ערבים ישראלים. ב-3 מהם היו נפגעים בנפש. עוד בקרב ערביי ישראל: נרשמה ירידה בכוונות וניסיונות היציאה לזירות לחימה, ניכרת ירידה באטרקטיביות ביציאה לחו"ל בין היתר כתוצאה של הרתעה, פעילות סיכולית ואבדן השטחים של המדינה האסלאמית.

כמו כן, לשב"כ היו מספר הישגים גם בתחום זירת הסייבר והטכנולוגיה: הוא השקיע רבות בהתעצמות טכנולוגית ובפיתוח כלים ויכולות חדשת בתחום הסייבר והטכנולוגיה. "במהלך השנה, אותרו וסוכלו פעולות יריבים במרחב הסייבר, ובוצעו פעולות מגוונות שהניבו מודיעין איכותי באופן שתרם לסיכול פיגועים והצלת חיי אדם", חשף ארגמן.

תגיות:ערביי ישראלנדב ארגמןפיגועי טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה