חדשות יהדות

ניצחון השבת: עיריית חיפה הסירה מכרז להפעלת מזנונים בסופי שבוע

אחרי שפרסמה מכרז להפעלת חמישה מזנונים בגנים ציבוריים בעיר ועוררה סערה, עיריית חיפה החליטה להסירו בעקבות מחאת חברי מועצה והציבור. תנסח מכרז חדש ללא תנאים מגבילים

  • ו' טבת התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

עיריית חיפה הסירה בסוף השבוע מכרז שעוסק בהפעלת חמישה מזנונים בגנים ציבוריים בעיר. ההחלטה להסיר את המכרז הגיעה בעקבות מחאה שנערכה בעניין, ובעקבות פרסום ציבורי של המכרז שאחת מדרישותיו היא הפעלת המזנונים בשבת קודש. באחד הסעיפים נכתב: "הזוכה יתחייב להפעיל את המזנון באופן רציף באופן רצוף במהלך כל ימות השבוע, לרבות בסוף השבוע".

בימים האלה נמצאים חוקי השבת על סדר יומה של הכנסת ולכן ההחלטה הראשונית, לחייב בעלי עסקים לפתוח את המזנונים, הייתה תמוהה עוד יותר. "מעבר לעובדה שעיריית חיפה גילתה חוסר רגישות בפרסום המכרז, מדובר באפליה. לא יכול שבעלי עסקים דתיים לא יוכלו לגשת למכרז כזה. ההחלטה החדשה של יונה יהב להסיר את המכרז נכונה ועושה צדק", אמר גורם בעירייה המכיר את פרטי המכרז מקרוב.

המרכז, יש לציין, יצא בהוראת החברה הכלכלית של חיפה כשההתניה להשתתפותו, כאמור, הייתה עבודה בשבת. לאחר פרסום המכרז שלחו חברי מועצה ואנשי ציבור נוספים מכתבים ללשכת ראש העירייה הקוראים ליונה יהב לפעול בעניין ולמנוע פתיחת עסקים בשבת. יהב, ששהה בחו"ל, חזר לישראל והחליט להסיר באופן מיידי את המכרז, מה שזכה להערכה רבה בקרב מספר חברי מועצה וכן גורמים דתיים בעיר. כעת מתכוונים בעיריית חיפה לנסח מחדש את חוקי המכרז, בו לא יופיעו תנאים מגבילים. כמו כן, בעירייה ינסו להימנע מהפרת הסטטוס קוו הקיים וכן מהפעלת עסקים בשבת.

תגיות:חילול שבתחיפהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה