חדשות יהדות

מדוע התרגש שלמה ארצי מהלווייתו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ואלו זכרונות עלו בו אז?

שלמה ארצי חושף את הסיבה שבגללה התרגש כל כך לראות את הלווייתו של הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, ואת הזיכרונות מבית שהיא הצליחה להציף בו

שלמה ארצי (צילום מסך)שלמה ארצי (צילום מסך)
אא

הזמר שלמה ארצי הצליח להפתיע השבוע את קוראיו, כאשר בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' בחר לדבר דווקא על הקשר שלו לרבי מאיר שפירא מלובלין - דרכו הסביר מדוע כה התרגש מהלוויית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. 

"לפני שבוע וחצי, כשהרב המפורסם שרוב החילונים לא שמעו עליו - אהרן יהודה לייב שטיינמן בן ה-104 ז"ל - לווה על ידי מאות אלפי חסידיו למנוחתו האחרונה, עבדנו באולפן בבני ברק, והיינו תחת מצור בגלל הפקקים", פותח ארצי וכותב. "ואז, כשישבנו לאכול צהריים, סיפרתי לחברים שגם לנו היה רב משפיע במשפחה, אלא שהוא לא זכה להגיע לגיל המופלג הזה, 104". 

כששמעו זאת החברים, הסקרנות גברה בהם והם רצו לשמוע עוד. "לא ידעתי עליו הרבה", ממשיך ארצי ומספר. "אז נעזרתי בוויקיפדיה והקראתי להם שהרב שלי, שמו היה הרב יהודה מאיר שפירא, שהקים את ישיבת לובלין בפולין, ונחשב אצלנו ל'שאקל' המשפחתי. עובדה שהיינו תולים את תמונתו על הקיר בבית, ותמיד אמרו לי שאני דומה לו, למרות שאני הייתי רק בן שבע, והוא נראה בן 100 עם הזקן הארוך".

בנקודה זו עוצר ארצי ומסביר, כי תוך כדי הדברים גלש לתיאור מעשיו בערב מלחמת לבנון העצובה. "הסתובבתי ביריד הספרים בירושלים, ובעודנו הולכים בשבילי היריד נתקלתי בדוכן התורני בשני ספרים של הרב שפירא, ורכשתי אותם. אחר כך יצאנו למלחמה ולקחתי איתי את שני הספרים בתיק. אני חזרתי מהמלחמה עם הספרים של הרב".

 

"אחת מאחיותיו, רחל, הייתה הסבתא שלי. כבוד"

לדבריו, חבריו התרגשו מאוד כשסיפר על הקשר שלו לרבי שפירא מלובלין, ו"מחו דמעה כשסיימתי את הסיפור העצוב הזה". ואז הם שאלו: 'אוקיי, אבל מה עשה האיש הזה בשביל העם היהודי?'. 

"עניתי שהוא קבע הלכות, איחד והקים ישיבות, אבל בעיקר הנהיג את לימוד הדף היומי של הגמרא. וכשהרימו חבריי החילונים גבה, ציטטתי מוויקיפדיה דברים שנשא בפני אלפי חסידיו: 'נוסע לו יהודי ותחת בית שחיו מסכת ברכות. נוסע הוא שבועיים מישראל לארצות הברית, לבסוף, כשהוא עומד על אדמת ארצות הברית, נכנס הוא לבית המדרש ומוצא יהודים עוסקים באותו דף שבו עמד היום, ומצטרף ללומדים בחדווה. 

"וזה מה שקרה. בגלל הרב שפירא, אנשים בכל רחבי העולם התחילו ללמוד את אותו דף גמרא יומי, והמנהג השתרש ונשמר עד היום. רק שכמו הרבה צדיקים, הרב שפירא לא זכה לראות את מפעלו הגדול, כי הוא נפטר ממחלת הטיפוס רק בגיל 46. לרבי שפירא ולאשתו לא היו ילדים, אבל ככתוב בסוף הערך בוויקיפדיה - אחת מאחיותיו, רחל, הייתה הסבתא שלי. כבוד", סיכם ארצי. 

תגיות:שלמה ארציהתרגשותהגראיל שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה