חדשות בארץ

בעקבות לחץ מישראל: דנמרק תפסיק לסייע לפלשתינים

חקירה ישראלית בשיתוף משרד החוץ הדני חשפה כי המנהלת לזכויות אדם ברמאללה שמקבלת כספי סיוע מעבירה כספים לארגוני טרור. ארדן: "הישג לישראל. הם מקיימים קשרים עם גורמי טרור"

  • ו' טבת התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

דנמרק הודיעה כי היא מתכוונת להפסיק להזרים את כספי הסיוע לארגונים פלסטיניים שאינם ממשלתיים - זאת לאחר לחץ שהפעילו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר גלעד ארדן.

בממשלת ישראל גיבו את החלטת משרד החוץ הדני, שפרסם בסוף השבוע הודעה רשמית בנושא לאחר חקירה מאומצת שנערכה בנושא בשיתוף שתי המדינות. שם נכתב כי תופסק העברת כספי סיוע דני לארגונים הפלסטינים, אליהם הועברו עד היום עשרות מיליוני שקלים. כמו כן, המשרד הודיע כי בעתיד יקשיח את התנאים עבור ארגונים פלסטיניים לא ממשלתיים, וזאת על מנת שהכסף לא יועבר למטרות טרור ולקידום החרם נגד ישראלכזכור, לאחרונה נחשף כי הכספים הועברו באמצעות ארגון "מנהלת לזכויות אדם" ברמאללה ומשם לארגוני טרור. כמו כן, הודיע משרד החוץ הדני כי "נמשיך לתמוך בארגוני חברה אזרחית המתמקדים במצב זכויות האדם בפלסטין, דבר המוגדר כעדיפות בתוכנית שלנו. יחד עם זאת, החל משנת 2018 הכסף יועבר תחת תנאים נוקשים יותר. הכסף הנותר משנת 2017 יועבר לצרכים אדמיניסטרטיביים". כעת, כך מתברר, הכסף יועבר לעשרה ארגונים בלבד, מתוך 24 שקיבלו כספים עד היום. 

כאמור, דנמרק חברה כיום במנהלת זכויות האדם והדין ההומניטרי הבינ"ל. המנגנון ברמאללה מעביר בין היתר מענקים לארגונים פלסטינים. המשרד לנושאים אסטרטגיים הוא זה שחשף כי ישנם ארגונים פלסטינים הקוראים להחרמת ישראל וכן מנהלים קשרים עם ארגוני טרור.

השר ארדן הגיב הלילה להחלטה: "הודעת משרד החוץ הדני היא הישג משמעותי לישראל במאבקה התקיף נגד ארגוני החרם שסופגים היום מכה קשה. לא ייתכן שמדינות אירופה ימשיכו לממן ארגונים פלסטיניים הפועלים כדי לקדם חרם ולהציג תמונה מעוותת ומסולפת של ישראל, וחמור מכך - מקיימים קשרים עם גורמי טרור". ארדן התייחס להחלטת שר החוץ הדני והוסיף: "אני מברך את שר החוץ (אנדרס) סמואלסן על החלטתו הצודקת והמתבקשת. אני שמח שדנמרק השכילה להבין שמשלם המיסים הדני אינו חפץ במימון, ישיר או עקיף, לארגונים פלסטיניים בעלי קשרים לטרור. אני קורא למדינות נוספות ביבשת אירופה לנהוג באותה מידה של אחריות מוסרית, ולנקוט בצעדים דומים".

תגיות:פלסטיניםדנמרק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה