חדשות בעולם

שבדיה חסרת אונים: "הגיעה העת להפסיק לדבר, ולטפל באנטישמיות"

נשיא ועידת רבני אירופה שיגר מכתב לראש ממשלת שבדיה, בו דרש התערבות מיידית והגנה על בני הקהילה היהודית באזור: "הגיעה העת להפסיק לדבר ולטפל באנטישמיות במדינתכם. דורשים לשמוע מה בכוונתכם לעשות"

  • ג' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות חוגגת: בעקבות אירועים חמורים שהתרחשו בשבדיה, ששיאם היה בהשלכת בקבוקי תבערה לבית הכנסת. שיגר נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב פנחס גולדשמידט, מכתב לראש ממשלת שבדיה, סטפן לופן, בדבר ההחמרה באנטישמיות כלפי הקהילה היהודית באזור, בו דרש התערבות מיידית והגנה על בני הקהילה היהודית.

בדבריו ציין הרב גולדשמידט כי 'ועידת רבני אירופה' פועלת עבור הקהילות היהודיות באירופה בנושאים שונים, אך ראשית כל בהגנה על האינטרסים היהודיים הדתיים וכמובן במלחמה באנטישמיות.

"מטרתנו היא להבטיח שהקהילות היהודיות באירופה יוכלו לפרוח בחברה אירופית פתוחה וסובלנית", הסביר הרב גולדשמידט, "בעקבות ההתקפות האחרונות על הקהילה היהודית בגטבורג ומאלמו, אנו דורשים להיפגש עמכם כדי לדון בשאלה כיצד הממשלה השבדית מגינה על הקהילה היהודית. למיטב ידיעתנו, שוודיה היא המדינה היחידה באירופה שיש בה גילויי אנטישמיות ציבוריים המביאים להתקפות אלימות נגד הקהילה היהודית וליוזמות חקיקה נגד מצוות הדת היהודית; שחיטה וברית מילה".

הרב גולדשמידט ציין במכתבו כי ישנם 18,000 יהודי שבדיה שמצויים בחוסר אונים לנוכח ההתקפות האנטישמיות, וישנה תחושה קשה בעקבות חוסר תגובה לחלוטין או חלקית של ממשלת שוודיה. "ישנם מקרים רבים של התעללות ביהודים, בקהילת גטבורג נאמר לנו באחרונה כי מדובר במאבק מתמיד לחיות חיים נורמליים, ולא להיכנע לאיומים, וכי הם אינם חשים בטוחים", כתב.

עוד מציין הרב גולדשמידט: "באופן מדאיג ביותר מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס פרסם אזהרת מסע ליהודים לפני כמה שנים בשל כישלון של גורמים רשמיים לפעול נגד הטרדות סדרתיות של יהודים במאלמו. מר לופן, איזו מדינה אחרת באיחוד האירופי מאפשרת את הטרדת אזרחיה עד כדי כך שמכון מכובד יפרסם אזהרת מסע ליהודים!? - אני מאמין שהחשש שמא תואשם בחוסר סובלנות כלפי מוסלמים, בעיקר פליטים, שיתק את ממשלתך אך הביא לעלייה מתמשכת בהתקפות אנטישמיות.

"לצערנו, לא זכינו לכל תגובה לאחר המכתב המפורט שהעברנו לשר הפנים דאז, אנדרס יגמן. גם הסירוב להיפגש עמנו כבקשתנו מסמל את סירובה המתמשך של ממשלת שבדיה להתמודד עם בעיות האנטישמיות - הגיעה העת להפסיק לדבר, ולטפל באנטישמיות במדינתכם; אנו דורשים לשמוע מכם ישירות מה בדעתכם לעשות", סיים הרב גולדשמידט את מכתבו.

תגיות:שבדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה