חדשות בארץ

כותרות הבוקר ב-60 שניות: חמאס יפסיק את השליטה בעזה

בשורה טובה לציבור הנכים, הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ויגיע לבניני האומה, ושיא ישראלי חדש נרשם בחדר הלידה. כל מה שצריך לדעת

חמאס (צילום ארכיון: פלאש 90)חמאס (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

חדשות

הקטר החשמלי יוצא לדרך: לאחר שבשבוע שעבר בוצעה נסיעתו הראשונה, במהירות מוגבלת, הגיע אתמול הקטר החשמלי הראשון שנחת בישראל לנסיעה במהירות 160 קמ"ש לאורך תוואי הניסוי בקו המהיר. אורכו הכולל של הקו, שיהיה הקו החשמלי הראשון בישראל, הינו כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי חדש מאזור כפר דניאל ועד לירושלים. מערכת זו נועדה לאפשר קו נסיעה ישר, רצוף ומהיר. תחנת היעד הסופית של הקו שוכנת בכניסה לירושלים, בסמוך לבנייני האומה.

חמאס מפסיק את השליטה ברצועה: מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, טען אמש כי מעתה הארגון לא ישלוט או ינהל את הרצועה. "זו החלטה אסטרטגית ואין חזרה ממנה, חמאס ייצא מהתמונה סופית", אמר במפגש עם מוסדות ההגנה האזרחית ברצועה. עוד טען, כי הפילוג הפלסטיני פגע בחמאס כתנועת התנגדות.

פרו ורבו: שיא ישראלי חדש נרשם כשאשה בת 42 ילדה אמש את הילד ה-20 שלה. השיא נרשם גם לאור גילה הצעיר יחסית. יש לציין כי זוהי הלידה ה-19 של האשה, משום שבאחת הפעמים הסתיים ההיריון בלידת תאומים. נתון מדהים נוסף: האם היא גם סבתא לנכדים.

בשורה טובה לציבור הנכים: מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית את הצעת חוק להעלאת קצבאות הנכים. על פי ההצעה, תיקבע הגדלה מדורגת של קצבאות הנכים החל משנת 2018. כמו כן, הוצע להעלות את סכום הקצבה לסך של 4,300 שקלים חדשים ולהצמיד את קצבאות הנכות לשכר הממוצע.

 

חוץ

שני אזרחי קוסובו הודו בתכנון פיגוע נגד נבחרת ישראל: שני אזרחי קוסובו הודו בתכנון פיגוע נגד נבחרת ישראל בכדורגל, במשחק שנערך באלבניה בחודש נובמבר 2016. במהלך התקופה ההיא נעצרו 19 בני אדם במדינה בחשד לחברות בארגון דאעש. הם תכננו מתקפות טרור בקוסובו ובשכנתה אלבניה.

טראמפ בעד ירושלים: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים אמש להפסיק את הסיוע הכספי למדינות שיצביעו היום (חמישי) באו"ם בעד ההחלטה שלא להכיר בירושלים כבירת ישראל. "שיצביעו נגדנו, כך נחסוך כסף", אמר.

סעודיה רוצה את מזרח ירושלים: בצל נאום טראמפ, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אמש בריאד עם סלמאן, מלך ערב הסעודית. סלמאן ציין כי סעודיה רוצה בהקמת מדינה שבירתה תהיה מזרח ירושלים.

 

מזג האוויר

היום: תורגש התחממות נוספת. היום יהיה בהיר עד מעונן חלקית עם עליה קלה בטמפרטורות.

יום שישי: הטמפרטורות יוסיפו להיות חמות מהרגיל לעונה.

יום שבת: מעונן עם ירידה קלה של טמפרטורות. יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. לקראת לילה ייתכנו ממטרים בדרום הארץ ובמזרחה. חשש לשיטפונות בדרום.

יום ראשון: מעונן חלקית עם ירידה ניכרת בטמפרטורות. תורגש גם עליה בלחות. גשם צפוי לרדת בצפון הארץ והוא יתפשט בהדרגה עד לאזור המרכז. יתכן אובך באזור הדרום.

תגיות:עזהחמאסכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה