חדשות בארץ

הנערה הפלסטינית שתקפה קצין וחיילים - נעצרה

כוחות צה"ל ומג"ב עצרו את הנערה שתקפה חייל וקצין בהפרות הסדר בנבי צלאח. תגובות אוהדות כלפי האיפוק של החיילים, אך יש מי שחושב שהיו צריכים להשתמש בכוח סביר כדי להדוף את התוקפות

  • א' טבת התשע"ח
מעצרה של א-תמימי, הלילה (צילום: דובר צה"ל)מעצרה של א-תמימי, הלילה (צילום: דובר צה"ל)
אא

אחת הנערות הפלסטיניות שתועדה כשהיא תוקפת קצין צה"ל בדרגת סרן וחייל נוסף נעצרה לפנות בוקר (שלישי) על ידי כוחות צה"ל ומג"ב. בסרטון, שהופץ במהלך סוף השבוע והפך לויראלי, נראות הנערות מכות את הקצין ואת החייל ביישוב נבי סאלח שבדרום השומרון, כשבשלב מסוים הצטרפה גם אימן לאירוע ותקפה את החיילים.. אחת הנערות הייתה מעורבת בשלוש תקריות דומות בעבר

התוקפת שנעצרה הלילה היא עאהד תמימי, תושבת נבי צאלח, והיא הועברה לחקירת כוחות הביטחון. תמימי השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה בשישי האחרון בנבי צלאח במהלכה יידו כ-200 פלסטינים אבנים לעבר הכוחות. על פי צה"ל, במהלך הפרת הסדר, נכנסו כמה פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים לעבר החיילים, בהסכמת בעלי הדירה.

חוסר האונים של החיילים במקרה זה עורר תגובות אוהדות רבות בישראל. לצד זה, היה גם מי שתקף את ההחלטה. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' טען: "הפחד מארגוני השמאל כמו גם היעדר הגיבוי לו זוכים החיילים בשטח מהפיקוד הבכיר, נותנים את אותותיהם ושוחקים את ההרתעה של צה"ל בצורה שמסכנת את ביטחונה של מדינת ישראל".

יש לציין כי החוק מאפשר לחיילים לעצור את התוקפות ואף להשתמש במה שמוגדר כ"כוח סביר" על מנת לבצע את המעצר. ההערכות הן שחיילי צה"ל נמנעו מעימות אלים לאחר שתועדו מכל עבר ולא רצו להיגרר לפרובוקציה מצד התוקפות. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע בחקירה. עוד נמסר כי בצה"ל יבדקו את התנהלות הלוחמים בשטח וישקלו לתגבר אותם בלוחמים נוספים.

תגיות:תקיפהחייליםפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה