ונשמרתם

רשויות ארה"ב באזהרה נוקבת, בעקבות תביעת ענק. מהי?

עוד סיבה להתנזר מהם? רשויות ארה"ב מזהירות: הסמארטפונים מסרטנים! למה דווקא עכשיו, ומי גרם למידע החשוב לצאת החוצה אל הציבור הרחב? קראו בכתבה שלפניכם

אא

אמנם סכנות הסמארטפונים ידועות לכולנו, אולם כעת יוצא המשרד לבריאות הציבור בקליפורניה בהכרזה רשמית וקורא לציבור להרחיק את המכשירים מהגוף - היות והם מסרטנים. הפרסום הפתאומי נשען על מחקר שהחל כבר בשנת 2009, שבדק את הקשר בין קרינה סלולרית לגידולים סרטניים - אך ממצאיו לא פורסמו לקהל הרחב, עד שהופעל לחץ משפטי. 

מי שהפעיל אותו היה ג'ואל מוסקוביץ' - המכהן כראש המרכז לבריאות המשפחה והקהילה באוניברסיטת ברקלי. מוסקוביץ' הגיש לאחרונה תביעה משפטית שהקובלנה העיקרית בה היא שזכותו של הציבור לדעת את ממצאי המחקר שערך המשרד לבריאות הציבור. אחרי דין ודברים ארוך ביניהם, סוף סוף הכריע בית המשפט לטובתו של מוסקוביץ', וממצאי המחקר המדאיגים פורסמו. 

החוקרים, שבראשם ד"ר קארן סמית', מצאו כי שימוש בסמארטפונים כשהם קרובים לגוף - עשוי להביא להתפתחות תאים סרטניים בגוף, ובכלל זה התפתחות של סרטן המוח. במסגרת המסמך החשוב גם צוין שילדים נמצאים בסיכון גבוה יותר ממבוגרים בשל החשיפה לקרינה כה חזקה. 

לדברי ד"ר סמית', "רצוי שלא לשים את המכשיר קרוב לגוף כמו למשל בכיס המכנס או החולצה", ובטח ובטח שלא לישון עמם. 

 

תגיות:סרטןמחקרקרינהסמארטפוןסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה