שאלון יהדות

השחקנית מורן אייזנשטיין: "ברגע שיצאתי מהחדר שמעתי ’בום’ גדול"

מה קרה למורן אייזנשטיין שעתיים לפני שיצאה למופע? מדוע היא מקפידה להתפלל תפילת שחרית גם כשהיא נמצאת בתוך אוהל? ומיהו זה שלפי דעתה מתפלל עליה בשמיים? ניצוצות של יהדות, והפעם עם השחקנית וכוכבת הילדים מורן אייזנשטיין

בעיגול: מורן אייזנשטיין (צילום מתוך פייסבוק)בעיגול: מורן אייזנשטיין (צילום מתוך פייסבוק)
אא

נעים להכיר

"מורן אייזנשטיין בעלת אתר ודף פייסבוק 'EMUSH', שחקנית וכוכבת ילדים (מורני האלופה)".

ניצוץ של נוסטלגיה

"זה היה כשהייתי בחורה, בתחילת הקריירה המקצועית שלי. הוזמנתי להחליף שחקנית כלשהי שלא יכלה להשתתף במופע ולקחת חלק בהצגה מאוד גדולה. זה הגיע אליי ממש 'מהרגע להרגע'. נדרשתי בתוך שבוע ללמוד את הטקסט בעל פה ולעשות חזרות עם עצמי, כי לאף אחד מהשחקנים לא היה זמן להתאמן איתי ביחד.

"מדובר בהצגה לפני 900 איש ואני הייתי בחרדות איומות ובלחץ מטורף. שעתיים לפני היציאה מהבית הסתובבתי בין החדרים, ופתאום שמעתי מהחדר השני 'בום'. נכנסתי לחדר וראיתי ספר מהספרייה שנפל על הרצפה. ממש הופתעתי כי בכלל לא עברתי באזור של ארון הספרים. הרמתי את הספר וראיתי שזהו 'ספר המידות', והוא נפל בדיוק באות ב'. כשהרמתי אותו מהרצפה ראיתי שהמילה הראשונה שמופיעה בעמוד היא 'בהצלחה'. הרגשתי באותו רגע כאילו שמשמיים מעניקים לי ברכת הצלחה, לקראת ההצגה".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ניצוץ של אמונה

"הקב"ה נוכח בחיי במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, אפילו לא שנייה אחת פחות. זה משפיע מאוד גם על העשייה המקצועית שלי. אם פעם כשמשהו בעבודה לא הסתדר בהתאם לרצונותיי הייתי כועסת ולוקחת את זה מאוד קשה, היום זה כבר לגמרי אחרת. אני יודעת מתוך אמונה תמימה שכל מה שקורה, גם הטוב וגם הרע, הוא רק לטובה. ואם מישהו לקח לי משהו או שלא קיבלתי משהו שרציתי, סימן שזה פשוט לא שלי. האמונה הפשוטה הזו הופכת את החיים להרבה יותר רגועים וטובים. אני מאושרת במה שיש לי, ולא מחפשת כל הזמן מי לא בסדר ולמה כולם אשמים.

"העובדה שהתקרבתי גם משפיעה על המסרים שאני מפיצה סביבי ועל העבודה שלי. אני מלווה אנשים בתהליכים אישיים ביום-יום, עוזרת להם להרפות וגם יוצרת סרטונים של העצמה וכותבת פוסטים מלאים באמונה, כשהמטרה שלי היא לחזק אנשים מתוך המקום האישי שאני עברתי וחוויתי. אני רוצה שהם ירגישו שמבינים אותם. כשמדובר באנשים שאין להם שום אמונה, קשה לחדור אליהם, אבל ברגע שיש להם טיפ-טיפה של אמונה בכך שקיימת בעולם יד מכוונת ושהדברים לא נעשים מאליהם, אז אני רואה שהדיבורים על בורא עולם נכנסים להם עמוק ללב. זה עוזר להם להיות אופטימיים, להאמין שלכל דבר יש סיבה, ושכל מה שקורה הוא טוב, גם אם לא תמיד מבינים זאת".

ניצוץ של שורשים

"כשהייתי קטנה אמא שלי הראתה לי תמונות של אבא של סבא שלי שהיה צדיק גדול ובעל הדרת פנים. לא התעמקתי בהן מספיק, וכיום כבר אין כאלו שהכירו אותו מקרוב ויכולים לספר לי עליו. אבל אני חושבת שיש סיכוי טוב שהוא מתפלל עליי בשמיים".

ניצוץ של השראה

"את ההשראה שלי אני מקבלת מרבי נחמן מברסלב. אני מאוד אוהבת ומתחברת לדרך שלו להגיע לאמונה מתוך שמחה וראיית הטוב. יש בזה משהו כל כך פשוט, נכון, אמתי ותמים.

"עד לפני כמה שנים בכלל לא הכרתי את 'רבי נחמן'. אבל שמעתי אנשים שסיפרו שהם נסעו אליו וזכו להתקרבות גדולה. זה עבר דרכי ואמרתי לעצמי שאולי עוד יבוא יום שגם אני אסע לאומן. מתי יהיה היום הזה? לא ידעתי.

"ואז ביום אחד פתאום הדבר התאפשר לי. זה דווקא היה בשבוע עמוס, מלא בפגישות עבודה שחיכיתי להן המון זמן. אבל כשהבנתי שיש לי אפשרות לטוס, הזמנתי כרטיס ובסיומו של אותו שבוע כבר הייתי על המטוס. מאז זכיתי להתקרב מאוד ליהדות, והחיים שלי השתנו לחלוטין. הייתי באומן בפעם הראשונה כאישה נשואה, בפעם השנייה כגרושה, בפעם השלישית גם כן כגרושה. בפעם הרביעית אני מתכננת לנסוע בקרוב, ולהודות על כך שזכיתי למצוא את זיווגי, משורש נשמתי שייכנס לתוך חיי".

ניצוץ של מצווה

"האמת היא שיש הרבה מצוות שאני משתדלת לקיים, אבל אם צריך להתמקד במשהו אחד אז אני יכולה לציין את מצוות נטילת ידיים. אני מאוד מקפידה על המצווה הזו. אומנם מדובר במשהו כביכול קל וקטן, אבל ברכת 'על נטילת ידיים' היא ראשי תיבות של המילה 'עני'. התורה אומרת לנו שכשאנו נוטלים ידיים בבוקר לעולם לא נהיה עניים, וברוך ה' הסגולה עובדת אצלי טוב. זה לא שאני מיליונרית, אבל לא חסר לי דבר".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ניצוץ של שבת

"עוד לא הגעתי למקום של שמירת שבת, אבל לאחרונה קיבלתי על עצמי קבלה קטנה ואני מקפידה שלא להעלות בכלל תמונות באמצעי התקשורת במהלך השבת. יש כאלו שאולי לא יבינו מה הקושי, אבל בשביל אישה כמוני, זה קשה. קשה לי להסתובב בכל מיני מקומות ולא להצטלם ולהעלות, אבל לאחרונה החלטתי שזהו זה, שבת היא מנוחה, אז לפני שבת אני מעלה תמונה עם פוסט של 'שבת שלום' ועד מוצאי שבת לא מתעסקת בזה. אני נהנית מהשבת ומהרוגע, כשאני לא צריכה לתעד כל דקה ממה שעשיתי".

ניצוץ של תפילה

"אני מתפללת בכל בוקר תפילת שחרית, ולא מוותרת על כך, לא משנה איפה אני נמצאת ביקום, אם אני ישנה בארץ או בחו"ל, בבית או באוהל. אחר כך אני קוראת את התיקון הכללי ובשעות הערב גם קוראת קריאת שמע לפני השינה. במהלך היום אני משתדלת לשמוע שיעורי תורה, לפחות כמה דקות ביום וגם קוראת הרבה ספרים של אמונה".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ניצוץ של התעוררות

"מעבר לתפילות אני מוצאת את עצמי לעתים קרובות מרימה עיניים לשמיים ופשוט מדברת עם הבורא. בדיוק לאחרונה העליתי פוסט בו כתבתי את מה שהרגשתי באותם רגעים: 'אם אתם מרגישים למטה – תרימו את הראש למעלה'. והתכוונתי לכל מילה. זוהי דרכי, גם כשאני מרגישה למטה, אני משתדלת תמיד להסתכל למעלה. זה נותן הרבה כוח, שווה לנסות".

ניצוץ של סיום - מה היית רוצה לדעת שעשית ושהשארת בעולם הזה?

"אהבת חינם. אלו שתי מילים שאומרות הכל".

תגיות:סלבסניצוצותמורן אייזנשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה