חדשות בארץ

בשורה לצרכנים: תוקפו של בשר טרי יוארך בשלושה חודשים

תוקפו של בשר טרי בוואקום יוארך ל-85 יום. מדובר במהלך אותו הובילו משרדי החקלאות, הבריאות ורה"מ. בהתאם למהלך תוגבר התחרות בענף הבשר, ומחירי הבשר צפויים לרדת

  • כ"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במטרה לתמוך במדיניות פתיחת שוק הבשר לייבוא, ישראל מאריכה את חיי המדף של בשר טרי לעד 3 חודשים, זאת במטרה לתמוך במדיניות פתיחת עסק הבשר לייבוא.

מדובר במהלך שהובילו משרדי החקלאות, הבריאות ורה"מ. בהתאם למהלך זה יתאפשר להאריך את חיי המדף של בשר טרי בוואקום, וכך צפוייה הקלה ביוקר המחייה אם כי יהיה זה על חשבון הטריות בצלחת. על פי ההחלטה, הארכת תוקפו של הבשר יחל מ-45 יום ל-85 יום, תוך כדי עמידה בתנאים שנקבעו מראש.

שיטת מדיניות זו נהוגה גם בצרפת, קנדה, בלגיה, וכעת, כאמור, גם ישראל מצטרפת לרשימה.

באמצעות המהלך ייתאפשר ייבוא ימי של בשר מצונן מארצות הברית, ברזיל, ארגנטינה, אוסטרליה ודרום אפריקה. נכון להיום, ניתן היה לייבא ממדינות אלו רק בשר קפוא משום המגבלות החלות על התוקף המקסימלי של חיי המדף. סטנדרטים מחמירים של מדינות מתקדמות יישמרו גם בבשר המצונן, המאפשרים אף חיי מדף לטווח רחוק יותר עד 120 ימים. בעקבות מהלך זה תוגבר התחרות בענף, ומחיר הבשר יוזל.

שר החקלאות, אורי אריאל,התייחס למהלך באמרו: "ההחלטה להאריך את חיי המדף של הבשר תגדיל את היצע הבשר המצונן, ותוביל לצמצום הצורך בייבוא מקנה. למעשה כבר היום, לאור פתיחת הייבוא ממדינות אירופה, ניתן לראות כי קיימת ירידה משמעותית בכמות ייבוא המקנה מיעדים מרוחקים כגון אוסטרליה".

עוד הוסיף: "הארכת התוקף תביא להגברת התחרות בענף, ולהורדת מחירי הבשר הטרי עבור כלל אזרחי ישראל. תוך שמירה על בריאות הציבור ומתן חלופה שצפויה להפחית את ייבוא המקנה. מהלך זה נעשה לאחר עבודה מאומצת של הצוות המקצועי במשרד החקלאות והינו חלק מתכנית רחבה להפחתת הנטל הרגולטורי שתוביל לחיסכון של כ-185 מיליון ש"ח למשק בשנה".

מהלך זה הינו המשך ל"דוח בחינת ענף הבקר", אשר פורסם בשנת 2016 על ידי רשות ההגבלים העסקיים בשנת 201. בדוח זה דובר כי קיים צורך נוסף בהגברת התחרות בענף הבשר בישראל. כמו כן, מהלך זה משתלב עם עוד מהלכים שנעשו במסגרת תחום היבוא של בשר טרי. לאור פתיחת הייבוא ממדינות אירופה, כבר היום אפשר להתרשם כי ישנה ירידה משמעותית במחירי הבשר המצונן. אין ספק כי מהלך זה בא לידי ביטוי בחיסכון משמעותי בהוצאות משק הבית.

תגיות:בשרתוקף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה