שידוכים וחיפוש זוגיות

שידוכים מא’ ועד ת’. והפעם: נח לך בתשע?

מתי עורכים את הפגישה, בבוקר או בערב? וכמה זמן היא אמורה להימשך? מתי כדאי לסיים את הפגישה, ועל מה כדאי לוותר בעבורה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אז מתי נוח לך?".
- "אמ... אני לומדת כל יום מ-8-17, ואז יש לי חוג יוגה או ציור או אירובי, או שאני בבריכה או שאני עם חברה, ואז אני עושה בייביסיטר על אחיינים שלי, והאמת שאני מעדיפה לישון מוקדם כדי להיות מרוכזת בלימודים, ו... אני צריכה לישון לפחות 10 שעות, ככה הרופא אמר לי. אז... אה... בין 7-8 בבוקר זה טוב לך?".

כולנו עמוסות, לחוצות ומלאות תכנונים. אבל... בשביל להתחתן צריך זמן.
אז מתי הכי כדאי לפנות "חלון" בלו"ז העמוס שלי (חלון שהוא "תכלס" המשבצת הכי חשובה של היום, וכנראה שגם של כל החיים שלי), ולהיפגש?
קודם כל, חשוב להגיע ערנית ורעננה, לכן לא מומלץ להיפגש אחרי יום לימוד מתיש ועמוס (או לפחות לעשות הפסקה ולנוח קצת קודם), וגם לא אחרי לילה נטול שינה (אומנם זה חוסך רגעי שקט מביכים, אבל לא הכי מומלץ להירדם תוך כדי פגישה...).
בחרי את "השעות הטובות" שלך, אלו שבהן את מרגישה במיטבך (העזרי גם בשאלונים מוזרים שיעזרו לך לקבוע מה השעה שלך: "האם את חשה חיבור יותר עמוק לתרנגול או לציפור לילה? האם את מזדהה יותר עם חילזון או עם דוב קוטב?"). קחי בחשבון שגם לבחור יש שעות טובות יותר ופחות (גם הוא ענה על השאלון...), אז נסו למצוא יחד את שביל הזהב.
חשוב לשים לב שהזמן שבחרתם יתאים אל המקום שנקבע. לא כדאי להיפגש ב-13 בצהרים במדבר, וגם לא ביום חמישי בערב במסעדה (אם אתם כן מחליטים להיפגש שם כדאי להכין גוגל-מוגל בתוך שקית בתיק).
רצוי לתכנן את הזמן כך שהפגישה לא תיגמר מאוחר בלילה (מסתבכים עם הלכות ייחוד, וגם... יש אנשים שנוהגים, כמה מוזר, לישון בלילה. אז ייתכן שהבחור יראה לפתע סימני עייפות מובהקים, וזה ממש לא יהיה כי את משעממת).
והכי חשוב שתזכרי שבסופו של דבר, להתחתן זה "קצת" יותר חשוב מחוג יוגה, וגם ארובי ואפילו... ממבחן. שווה לפספס כמה דברים "זמניים" בחיי היומיום כדי להיות פנויה מספיק לבנות את הבית שלך (שיהיה בניין עדי עד, ב"ה). אם החברה הכי טובה שלך הייתה מתחתנת, היית לומדת קצת פחות למבחן ומפנה לכך זמן? אם התשובה היא כן, כדאי לעשות אותו דבר ביחס לפגישה עם הבחור. הפגישה הזאת עשויה להיות זו שתוביל לחתונה שלך. שלך, לא של חברה.

עוד נקודה שכדאי להתייחס אליה היא השאלה: "מתי הפגישה נגמרת?".
כמה זמן אורכת פגישה נורמאלית?
אז קודם כל נחזור ונאמר שאין כללים, ושכל אחד יעשה כטוב בעיניו (אם את מסכימה, כמובן...).
באופן כללי, בד"כ בתחילת הקשר הפגישות אורכות כשעתיים (על אף ששמעתי על בחור שטען שפחות מ-5 שעות זו לא פגישה, וחשב לחתוך בגלל זה), ובהמשך הקשר זה משתנה מאד מזוג לזוג.
יש כאלו שממשיכים להיפגש פגישות קצרות, ויש כאלו שנפגשים למשך כמה שעות ואפילו מבלים יום שלם יחד (בשלב מתקדם מאד של הקשר).
זכרי, את לא חייבת לעמוד בציפיות של אף אחד. קבעו בינכם מה מתאים לכם, מה משמח אתכם ומה גורם לכם לרצות לחכות לפגישה (פגישה ארוכה מידי יכולה להתיש לפעמים). רק חשוב שלא תהססו לדבר על זה ולבדוק שאכן שני הצדדים יצאו עייפים אך מרוצים.

נחמה ביטקובר היא ראש מכון ''עומק הקשר'' ומאמנת רגשית לקראת זוגיות

תגיות:שידוכיםחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה