בריאות ותזונה

שקדים? לבריאות!

לא צריך לפחד מאחוז השומן שמצוי בשקד. היתרונות שלו מחפים על כך

אא
בשבוע שעבר עסקנו בפרי התפוח, שהוא אחד הפירות המבשרים את בוא האביב. הפעם אבקש לעסוק בפרי נוסף: השקד. השקד הוא עץ נשיר שבמהלך החורף נראה ערום מעלים ופרחים ובאזור ט"ו בשבט הוא פורץ לפתע עם פריחה מדהימה שמרגשת בכל שנה מחדש. השקד מכיל הרבה מאוד רכיבים המועילים לבריאותנו.
ראשית, השקד מכיל אחוז גבוה של שומן. רבים מאיתנו השומעים ´שומן´ נרתעים מיד מחשש להשמנה. ובכן, לא כל שומן בהכרח רע. כאן מדובר בחומצות שומן בלתי רוויות שמועילות לאיזון השומנים בדם והחשובות מאוד לבריאות כלי הדם והלב. חומצות שומן אלו דומות לאלו הנמצאות בשמן זית ויכולות אף הן לסייע לירידה ברמת הכולסטרול.
ומה לגבי ההשמנה? התשובה היא, שבכל מקרה אין לאכול יותר מ- 10-20 שקדים ביום. כמו כן, יש לצרוך את השקדים עם פירות או ירקות בלבד ולא כקינוח לאחר ארוחה מלאה ודשנה. מחקרים העלו שאכילת שקדים בצורתם הטבעית (לא קלויים) מגבירה הפרשת סרוטונין מהמוח - דבר שמפחית תיאבון.
השקדים מכילים סיבים תזונתיים המסייעים לנו במספר דברים. לדוגמא, הם מסייעים לנו לשבוע מהר בכך שהם משלימים את פעולתם של השומנים. כמו כן, הם מכילים גם נוגדי חמצון, כמו ויטמין E. חומרים אלו חיוניים למניעת מחלות כגון לב וכלי דם. ויטמין E אף מסייע לירידה ברמת הכולסטרול.
השקדים מכילים גם מינרלים שונים כשהמוביל הוא הסידן, וכן מגנזיום ואשלגן שחיוניים מאוד לאיזון לחץ הדם ובריאות הלב. נתון מעניין לגבי השקדים, הוא מחקר שנערך בחולי סכרת מסוג 2 והראה שאכילת שקדים סייעה לירידת הסוכר בטווח הקצר אבל גם בטווח הארוך (HA1C).
לגבי דרך השימוש בשקדים: ראשית, יש לקלוף את הקליפה החומה לפני האכילה (מכילה חומצה לא בריאה). אפשר להשרות למשך לילה ובבוקר לקלוף בקלות או לערות לכמה שניות מים רותחים (מועדף פחות). כמו כן, לא רצוי לקנות שקדים שקילפו להם כבר את הקליפה החומה.
אליהו שכטר הוא איירידיאולוג ומטפל טבעי
תגיות:שקדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה