חדשות יהדות

"כשאדם גדול נפטר המעלות שלו הופכות להפקר": החברותא של מרן זצ"ל, נפרד

יממה לאחר שמרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - נטמן בחלקת הקבר שלו, הגאון רבי משה יהודה שניידר שהיה החברותא שלו - בדברים מרגשים לזכרו, וחושף כמה וכמה מהנהגותיו הקדושות והנעלות שכל אחד יכול וצריך לחטוף

אא

יממה לאחר שמרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - נטמן בחלקת הקבר שלו, הגאון רבי משה יהודה שניידר שהיה החברותא שלו - בדברים מרגשים לזכרו. "איי, איך אפשר לחשוב בכלל שרבינו איננו?", פותח הרב ומזדעק. "חז"ל אומרים שרבינו הקדוש כשהוא נפטר, כל התלמידים שלו ניסו ללכת בדרכיו לקחת אחת מההנהגות שלו לכל הפחות, וכן כתוב בספרים שכאשר אדם גדול נפטר - אז המידות שלו, המעלות שלו, הם הפקר - ואפשר לזכות בהם".

ממשיך הרב שניידר ואומר כי כל אחד ואחד יכול לזכות, באם ילך בדרכו של רבינו הגדול - ראש הישיבה. "במה שזה יהיה, בכל העניינים הרוחניים שיבחר. בין אם בתורה, תפילה, מידות, דרך ארץ, יראת שמיים - הכל, הכל הכל. יש כל כך הרבה פרטים, עד בלי די. וכל אחד יראה לזכות לחטוף איזה שהיא הנהגה טובה, איזו מעלה טובה שרבינו הגדול היה נוהג ועושה".

תוך דבריו, שנאמרו בסערת רגשות גדולה, אמר הרב כי בשעה זו "קשה לדעת מה צריך להגיד. מה שעולה במחשבה עכשיו, הנהגה אחת, דבר שהראש ישיבה היה ממעט לדבר על זה אבל פעמים יחידות דיבר על זה בקצרה כי מדובר בדבר חשוב מאוד שהראש ישיבה היה מקפיד על זה באופן בולט מאוד מאוד - זה העניין של שמירת העיניים, בלי להאריך ובלי לפרט. זה דבר שמי שזוכה לזה, טהור עיניים, זה יסוד גדול להצלחה בכל העניינים הרוחניים". 

ומספר הרב שניידר שראש הישיבה אמר את הדבר הזה פעם לאברכים שהגיעו אליו מנתניה, ו"הוא אמר להם שהזכות שלהם גדולה כי הניסיון שלהם גדול. אז אם עומדים בזה, אז הזכויות גדולות".

הנהגה מדהימה נוספת של הראש ישיבה זצ"ל שהרב שניידר חושף היא העובדה שמעולם לא הטריח אנשים סביבו. ופעם אמר לו לרב שניידר: "אני אף פעם לא קורא לבן אדם. לא קורא לבן אדם. אם הוא ייכנס, אני אדבר איתו. ואפילו דברים שהיה חשוב מאוד, אני לא קורא. אני יכול לקרוא לבן אדם?!". 

ומוסיף הרב ואומר שמכאן יחשוב כל אחד ואחד כמה אפשר לזכות בחיים, בכל דקה ודקה ממש, כשדבקים בהנהגות כאלה. "הראש ישיבה בעצמו נהג מיליוני דברים, שהוא בנה את עצמו כזה בנין נורא - וכל אחד יכול לזכות לזה בחיים", מסכם הרב שניידר. 

העולם מלא בפיתויים וגירויים. איך בכל זאת ניתן לשמור על העיניים ולזכות כפי שזכה מרן? צפו בהרצאתו המחכימה של הרב זמיר כהן, וגלו:

 

תגיות:תורהחברותאהגראיל שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה