ונשמרתם

משתמשים בשמן קנולה? אתם מוכרחים לקרוא את זה

למרות שמפעם לפעם מפורסמות כתבות שמנסות להוכיח את חפותו של שמן הקנולה, עכשיו זה סופי: מחקר שנעשה בבית הספר לרפואה בפילדלפיה שבארה"ב, בדק ומצא כי שמן הקנולה פוגע בפגיעה ישירה במוח, לרבות פגיעה בזיכרון וביכולות הלמידה שלנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משתמשים בשמן קנולה? אחרי שתקראו את תוצאות המחקר החדש שנערך בבית הספר לרפואה בפילדלפיה, קרוב לוודאי שתרצו להפסיק להשתמש בו - זאת על אף שמדובר בשמן טבעי. 

בתעשייה העולמית הוא מדורג בין השמנים הכי נצרכים, בין היתר בשל מחירו הנמוך בהשוואה לשמן זית. אולם מחקר חדש שנערך בבית הספר לרפואה בפילדלפיה, מצא כי שמן הקנולה גורם לפגיעה בלתי הפיכה בתאי המוח, לרבות ביכולת הזיכרון וביכולות הלמידה שלנו. עוד יצוין כי זהו המחקר הראשון שבו מתקבלת תוצאה חד משמעית אודות הפגיעה, לאחר שהשמן נוסה במהלך חודשים ספורים על עכברי מעבדה חולי אלצהיימר.

לדברי הרופא שמוביל את המחקר החשוב - ד"ר פרטיקו, שמן הקנולה אמנם אטרקטיבי בעולם היות והוא פחות יקר משמנים צמחיים אחרים - אך "נתפש בטעות כשמן בריא, כשלמעשה הוא ממש לא. במחקר הצלחנו להוכיח כי שמן הקנולה גורם להצטברות של חומר בשם עמילואיד - חלבון שעשוי לגרום בין היתר למחלת האלצהיימר", הוא אומר. 

החוקרים הסבירו שכל העכברים שניתן להם שמן קנולה בתקופה של מעל לחצי שנה - סבלו מפגיעה במוחם, לרבות פגיעה ביכולת הזיכרון שלהם. "שמן הקנולה אינו דומה לשום שמן צמחי אחר שנמצא כבריא", מזהיר ד"ר פרטיקו. 

כעת נמשכת מגמת המחקר לשנתיים הבאות, בהן ינסו החוקרים לבדוק מהי תקופת החשיפה לשמן קנולה שמהווה נזק לטווח הארוך, וכיצד משפיע הקנולה על הקשרים בין הסינפסות במוח. "במיוחד היינו רוצים לדעת מהי ההשפעה של שמן הקנולה על התפתחות מחלת האלצהיימר ומחלות ניווניות אחרות כמו דמנציה", מסכם ד"ר פרטיקו. 

 

מדוע חשוב להקפיד על בריאותנו, והאם המזון משפיע על רוחניותנו? צפו בהרצאתו המדהימה של הרב זמיר כהן, וגלו:

 

 

תגיות:שמןונשמרתםמחקרסכנהקנולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה