חדשות בארץ

2 דקות הפרידו בינו לבין המוות: המאבטח שנפצע קשה מאוד - שב להכרה

בשורות מעודדות מבית החולים מבשרות על שיפור במצבו של המאבטח שנפגע קשה בפיגוע. בבית החולים מגדירים זאת כ"נס חנוכה"

  • כ"ג כסלו התשע"ח
בזירת הפיגוע, אתמול (צילום: פלאש 90)בזירת הפיגוע, אתמול (צילום: פלאש 90)
אא

מבית החולים "שערי צדק" נמסר הבוקר (שני) כי בחסדי שמים חל שיפור במצבו של המאבטח שנדקר בפיגוע והוא שב להכרה. מצבו עדיין קשה ובני משפחתו מבקשים מעם ישראל להמשיך ולהתפלל עבורו: אשר בן סעדה לרפואה שלמה.

המאבטח, אשר אלמליח בן 46 מהיישוב אדם, בלם בגופו את כניסת המחבל לתחנה המרכזית ובכך מנע פיגוע קשה יותר. רופאי בית החולים וצוותי מד"א מגדירים את מצבו כנס גדול, "שתי דקות בלבד הפרידו בין חייו של אשר למותו, שכמעט היה בלתי נמנע", אמר הצוות הרפואי בבית החולים ובמגן דוד אדום.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "הבקעה והעמקים" ושב"כ במרחב פרעה ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה. הכוחות הגיעו לביתו של המחבל על מנת לתחקר את משפחתו ולחפש חומרי הסתה.

במהלך פעילותם הלילית, עצרו כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 15 מבוקשים. 11 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור וטרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה החזיק באישור לעבוד במרחב התפר – כלומר, עבר בדיקה של גורמים במערכת הביטחון שקבעו כי הוא כשיר לעבוד ביישובים ישראליים ובמחיצת יהודים. מדובר באישור הדומה לזה בו החזיק המחבל שרצח שלושה בני אדם בהר אדר לפני מספר חודשים. עם זאת, במשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים הבהירו כי למחבל היה אישור שהייה למרחב התפר שמסביב לירושלים, אך לא לעיר עצמה – כלומר, הוא שהה בתחומי העיר בניגוד לחוק.

בשב"כ ובמשטרה מעריכים כי המחבל היה מסוג "מפגע בודד", שהושפע מההסתה ברשתות החברתיות עקב נאומו של טראמפ. כוחות הביטחון בודקים האם למחבל היה סייען שהסיע אותו לעיר, והאם מישהו ידע על כוונתו לבצע את הפיגוע. בתוך כך, מתברר כי משפחתו של המחבל מזוהה עם פת"ח והרשות הפלסטינית, וכי אביו ואחיו מפקדים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

תגיות:תחנת מרכזיתפיגוע דקירהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה