פיתוח האישיות

בן התשע ביקש נדבה מאישה נכה, אך כשראה אותה - הוא עשה מעשה שריגש את הרשת

מקבץ נדבות יתום בן תשע מניירובי שבקניה ביקש כסף מאישה נכה, אולם כשהוא ראה אותה הוא פרץ בבכי ועשה מעשה שלא רק ריגש את הרשת אלא אף זיכה אותו במשפחה מאמצת

היתום ג’ון תו שריגש את הרשתהיתום ג’ון תו שריגש את הרשת
אא

רובנו נוטים לקבל כמובן מאליו דברים רבים שיש ברשותנו, כמו כסף לקנות אוכל, משפחה תומכת או בריאות. אבל יש הרבה (אולי יותר מדי) אנשים שלא זכו למזל שפיר וטוב כשלנו, ורבים מהם צריכים לטקס עצה כיצד להשיג אוכל ולשרוד את היום הבא - כבר בגילאים צעירים ממש. כזה הוא ג'ון תו - ילד בן תשע מניירובי שבקניה שכמו ילדים רבים במדינתו, מקבץ נדבות מדי יום כדי להשיג קצת אוכל. 

אלא שתופעת הילדים מקבצי הנדבות שפושה ברחובות ניירובי, קצת מרגיזה את הנהגים - ולא בכדי. פעמים רבות הוצרכו הילדים הללו לגנוב מהנהגים כדי לשרוד, והדבר גרם לכך שנהגים רבים כלל לא פותחים את החלונות שלהם. אז כשגלאדיס קמאנדה עצרה עם רכבה לידו ועוד פתחה את החלון, ג'ון תו רץ לעברה בשמחה... בלבו היה בטוח שהוא הולך להרוויח קצת כסף. 

גלאדיס עם בלון החמצן שלהגלאדיס עם בלון החמצן שלה

אולם כשהסתכל פנימה וראה את הנהגת - הוכה בתדהמה גדולה: צינורות ארוכים חוברו לפיה של גלאדיס, שנשמה באמצעות בלון חמצן. ג'ון תו נחרד. הוא מעולם לא ראה אישה במצב שלה, אבל גלאדיס בת ה-32 לא נבהלה, והסבירה לילד הקטן שהריאות שלה קרסו ולכן היא נעזרת בבלון החמצן. "כשהסברתי לו שאם לא אקח איתי את בלון החמצן - אני עלולה למות, הוא פרץ בבכי קורע לב. לא האמנתי שילד בגילו יכול להבין ולהרגיש צער של אדם אחר בצורה כזו", משחזרת גלאדיס. 

 

מידה כנגד מידה: היתום רצה לתרום את הכסף שהרוויח בקיבוץ הנדבות - וזכה למשפחה מאמצת 

אבל מה שריגש את גלאדיס הכי הרבה היה הצעד שג'ון תו עשה מיד אחרי שנרגע מעט. "פתאום ראיתי אותו מפשפש בכיסים שלו, ומוציא את כל הכסף שהוא הרוויח באותו יום. הוא הגיש לי כמה פרוטות ואמר 'קחי, קחי את זה. את צריכה את הכסף יותר ממני'".

עובר אורח שראה את הדברים מהצד ביקש את רשותם של השניים לצלם אותם, ופרסם את הסיפור ברשתות החברתיות - עם בקשת תרומות עבור גלאדיס. "בזכות האיש הטוב הזה אנשים תרמו למעלה מ-80,000 דולר כדי שאוכל לעבור ניתוח חשוב שהציל את חיי, ואין לי מילים להודות להם על כך", אמרה. 

אבל לדבריה - "כל זה לא היה קורה אלמלא ג'ון תו, ולבו הטוב הוא זה שהצליח לרגש את הגולשים ולגרום להם לעזור לי". איך החליטה גלאדיס לגמול לג'ון תו על לבו הטוב? ובכן, המעשה שלה הולך לרגש אתכם לא פחות: ג'ון תו התייתם בגיל צעיר ולשרוד כילד עני ברחובות ניירובי זה לא דבר פשוט. מה שגלאדיס עשתה עבורו הוא למצוא עבורו אם מאמצת בשם ניסי וומבוגו - שאוהבת אותו כבנה שלה, ואף דואגת לכל מחסוריו. 

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:פיתוח האישיותילדיםמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה