שידוכים וחיפוש זוגיות

שידוכים מא’ ועד ת’. והפעם: טלפונים

מהו המשפט הנפוץ ביותר בשיחת הטלפון הראשונה? כנראה דווקא השקט המביך. מה עושים איתו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חידה: מהם 4 המשפטים הכי נפוצים בטלפון ראשון?
תשובה:

1. "אז מה שלומך...?"

2. "איך היה לך היום?"

3. "אז... שנקבע?"

4. שקט...

מסתבר שאף על פי שהמשפט האחרון הוא לא ממש משפט (ואפילו לא מילה), הוא הנפוץ מכולם.
אז... מה עושים עם השקט הזה? איך שורדים את הטלפון הראשון?
אין ספק שטלפון ראשון הוא עניין מביך. אתם עדיין לא מכירים, אין לך מושג מי הוא, איך הוא נשמע, אלו נושאים מעניינים אותו, וזה טבעי ונורמלי לחלוטין שיהיה שקט.
כדי לחסוך את המתח והמבוכה, כדאי שהטלפון הראשון יהיה קצר, ויתמקד בעיקר בפגישה הקרובה (איפה, מתי... לא נורא אם יצאו לך יותר משתי מילים), וכך גם תימנעו מאי הבנות וממסקנות מיותרות.
חשוב לזכור שלא תמיד הטלפון משקף את האישיות האמיתית של הבחור, ואם תתני לזה צ'אנס, תגלי שיש הרבה מאוד הפתעות (לפעמים זה לא זורם לו כי הוא לא רגיל להתבטא בטלפון, לפעמים דווקא מתוך מבוכה הוא לא מפסיק לדבר, או שפשוט אין לו קליטה וזה מקו..קו..קו..קוטע).

באופן כללי, גם בהמשך הקשר תמיד עדיפה שיחת טלפון על SMS, ופגישה עדיפה על שיחת טלפון, משום שככל שיותר חושים מעורבים בשיחה (כשאת יכולה לשמוע את הטון שלו, לראות את המבט וכו') – א פשר להבין את האדם השני בצורה טובה יותר ולמנוע טעויות של חוסר הבנה (אם היית רואה שהוא מחייך, ה"לא כדאי לך לאחר!" שלו היה נשמע לך הרבה פחות מאיים...).
בנוסף צריך לזכור שהמטרה שלנו היא, בסופו של דבר, להיפגש עם האדם כולו ולא עם חלקים שלו (אנחנו בעצם מרכיבות פה פאזל). ככל שיותר חלקים פעילים בפגישה – היא משקפת יותר את המציאות ומאפשרת לך ללמוד מי עומד (יושב) מולך. 
לכן עדיף לשמור את הנושאים הארוכים וה"כבדים" יותר לפגישה (שהוא יסחוב אותם), ואת הדברים הקצרים וה"קלילים" לטלפון. (ברור שמי שמרגישה שהרבה יותר נח וטוב לה בטלפון, צריכה להתייעץ על כך בנפרד).

לשבחו של הטלפון יאמר שהוא יכול לשמש ככלי שמקדם את הקשר ומקרב ביניכם. הודעות sms נחמדות, וואטצאפ, שיחה לפני השינה או סתם כך עדכון באמצע היום, כמובן בשלב המתאים בקשר. בנוסף לכך, לפעמים דווקא המרחק הפיזי מאפשר פתיחות אחרת. השתמשי בה בזהירות ובחכמה.

"אז... מה שלומך...?".

נחמה ביטקובר היא ראש מכון ''עומק הקשר'' ומאמנת רגשית לקראת זוגיות

תגיות:שידוכיםחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה