ונשמרתם

ונשמרתם: מדוע אסור להושיב בכיסא בטיחות ילד לבוש במעיל?

גם אם קר, הקפידו להסיר את המעיל מגופו של הילד בעת ישיבתו בכיסא הבטיחות. כאשר הילד לבוש במעיל, רצועות מושב הבטיחות לא מהודקות לגופו כראוי, ובשל המרחק שנוצר בין המעיל לגוף הילד, הן מתרופפות. שימו לב, כך תוכלו להציל חיים

  • ט"ו כסלו התשע"ח
צילום: shutterstock)צילום: shutterstock)
אא

עד כמה משפיעים הבגדים שלובש הילד על יעילות מושב הבטיחות ברכב בעת תאונת דרכים? מסתבר שהרבה. ארגון בטרם מזהיר כי אסור להושיב ילד בכסא הבטיחות או בסלקל כאשר הוא לבוש במעיל, חד משמעית.

מה הסיבה לאיסור הגורף? ובכן, כאשר הילד לבוש במעיל, רצועות מושב הבטיחות לא מהודקות לגופו כראוי, ובשל המרחק בין המעיל לגוף הילד, הן מתרופפות. כאשר מתרחשת תאונה, ח"ו, אחיזת רצועת הבטיחות תשתחרר בקלות, והילד יעוף קדימה בחוזקה ובמהירות.

ארגון בטרם מציע דרך פשוטה ויעילה שתסייע לבדוק האם המעיל בו לבוש הילד, גדול מדי בשביל להושיבו בכסא בצורה בטיחותית:

ראשית, יש להלביש את הילד במעיל, ולאחר מכן להושיבו בכיסא הבטיחות, תוך כדי הידוק הרצועות, עד מצב בו אי אפשר לצבוט כל רצועה בנפרד עם האצבע והאגודל.

שנית, נסו להוציא את הילד מהכיסא, ולהוריד מעליו את המעיל – כל זה מבלי להקטין או להגדיל את הרצועות. החזירו את הילד למושב הבטיחות, חיגרו אותו בשנית: כעת יש לבדוק אם הרצועות מהודקות ומותאמות לגוף הילד, כפי שהיו כאשר הילד לבש את המעיל לכתחילה.

במידה ומתאפשר לכם לצבוט את הרצועות באמצעות האצבע והאגודל, סימן שהמעיל עבה מדי, ועליכם להסיר אותו מעל הילד לפני הושבת הילד בכיסא הבטיחות.

יש לציין כי "מבחן הצביטה" הינו ניסיון יעיל ביותר כדי לבדוק תמיד אם רצועות המושב מתאימות לגוף לגוף הילד, ולא רק בהקשר של לבישת מעיל. אחרי שהושבתם את הילד במושב הבטיחות, נסו לצבוט בין האצבעות את הרצועות המהודקות. אם ראיתם שהרצועה רופפת, כנראה שיש להדק אותה יותר. מדובר בסך הכל ב-2 שניות של בדיקת רצועות, היכולה להציל חיים.

תגיות:ונשמרתםמעילבטיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה