חדשות בעולם

תרם מיליון דולר לחיילים שנלחמו בנאצים: "הם היו שליחי ההשגחה להציל אותנו"

"אני זוכר היטב את בואם של מאות אלפי החיילים האמריקנים שנחתו בנורמנדי כדי לשחרר אותנו. הוציאו חבילות של ממתקים לילדים רעבים שחיו למחצה, ילדים שכמעט ויתרו על תקוה לחופש", סיפר ניצול השואה בן ה-83, שתרם מיליון דולר לחיילים אמריקנים שנלחמו בנאצים

  • י"ב כסלו התשע"ח
חיילים במלחמת עולם השנייה (צילום: shutterstock)חיילים במלחמת עולם השנייה (צילום: shutterstock)
אא

ברנרד דארטי, יהודי ניצול שואה בן 83, תרם מיליון דולר לתכניות סיוע עבור ותיקי חיילי ארה"ב שנלחמו בנאצים במהלך מלחמת העולם השניה. מיליון הדולר יוקדשו לוותיקי החיילים, שנפגעו מההוריקנים ההרסניים שפגעו לאחרונה באזורים שונים בארה"ב.

דארטי, תושב פאריז, הוא מייסד שותף של קבוצת קמעונאית חשמל הפועלת ביותר מ-340 חנויות במספר מדינות באירופה ובארצות הברית.

דארטי נמלט עם משפחתו מפולין לצרפת בשנת תרצ"ט. לאחר שהנאצים כבשו את צרפת, הם שלחו את אמו למחנה ההשמדה אושוויץ, שם היא נרצחה. דארטי עצמו הסתתר במשך שנתיים עם אביו ואחיו על ידי משפחות שהתגוררו בפאתי פאריז.

"אני זוכר היטב את בואם של מאות אלפי החיילים האמריקנים שנחתו בנורמנדי כדי לשחרר אותנו. הם היו שליחי ההשגחה בכדי להציל אותנו. התודה שאני מרגיש לאנשים האלה היא מעבר למילים. הם היו שליחים לשחרר את ארצנו והצילו את חיינו", הסביר דארטי את תרומתו לחיילים.

"החיילים הוציאו חבילות של ממתקים לילדים רעבים שחיו למחצה, ילדים שכמעט ויתרו על תקוה לחופש", שחזר כשדמעות בעיניו. "התרומה שלי מגיעה קצת מאוחר, יותר מ-70 שנה אחרי שניצלתי", הוא הודה. "זה לא מאוחר לחזור אחורה. זה לקח שאני מקווה שהדור הבא יכיר", הוסיף.

דארטי ציין כי כאשר נוכח בנזקים העצומים שגרמו ההוריקנים בארה"ב, הוא החליט לסייע לוותיקי החיילים, שהצילו את חייו לפני עשרות שנים. "הבנתי שעדיין נותרה לי משימה חשובה להשלמת חיי. עדיין לא החזרתי לחיילים האמריקאים שהצילו את חיי באותם ימים קשים", סיים את דבריו.

תגיות:מלחמת עולם השנייהחייליםנאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה