חדשות בארץ

אין גבול לבושה: מסיבה משותפת בירושלים לחשמונאים, מוחמד ואותו האיש

חרפה: בחג החנוכה, המסמל את ניצחון הרוח היהודית על מנהגי הגויים, עורך מתנ"ס בעיר הקודש ירושלים מסיבה משותפת ליהודים ונוצרים

  • י"ב כסלו התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

המתנ"ס הקהילתי בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים הודיע לתושבים על קיום מסיבה משותפת, במהלך חג החנוכה, לחשמונאים, למוחמד ולאותו האיש.

קיום המסיבה, המתוכננת ליום שני של חנוכה, עוררה את זעמם של תושבי העיר בכלל ושכונת הגבעה הצרפתית בפרט. חברי מועצת העיר יצאו במחאה וכינו את האירוע 'חרפה'.

האירוע מתוכנן להתקיים במהלך נר שני של חג החנוכה, וכאמור כבר גורר גל מחאה בקרב חברי מועצת העיר. לידי "כיכר השבת" הגיעו תכתובת פנימיות של חברי מועצת העיר בנושא.

'כיכר השבת' פרסם תכתובת פנימית של חברי מועצת העיר אודות המסיבה. חבר מועצת העיר אברהם בצלאל (ש"ס) כותב: "אריאלה ורני שלום וברכה! חג החנוכה היינו חג שכל מהותו הוא ניצחון הייחודיות של העם היהודי כנגד הניסיונות של אומות חיצוניות לפגוע בו, בתורתו, ובתרבותו".

"לצערנו דווקא בחג זה אנו שומעים על כוונתו של מתנ"ס גבעה הצרפתית לחלל את החג באירועים המשותפים ליהודים ונוצרים ע"י העלאת קרנם של גדולי דתם ולפעול ההיפך ממהותו של החג, אין צורך להאריך בכוונתם של עורכי האירועים מעין אלו, כך שמחויבותנו לעשות הכל למנוע אירוע זה. אבקש לפעול ככל האפשר למנוע חרפה זו", סיים בצלאל את דבריו.

חבר המועצה מיכאל הלברשטאם (יהדות התורה), הוסיף בתגובה: "על זה אנו בוכים: 'אלוקים, בָּאוּ גוֹיִם בְּנַחֲלָתֶךָ-- טִמְּאוּ, אֶת הֵיכַל קָדְשֶׁךָ; שָׂמוּ אֶת-יְרוּשָׁלִַם לְעִיִּים'. (תהילים פרק עט), ועל זה אנו מתפללים: 'בָּאוּ בָנֶיךָ לִדְבִיר בֵּיתֶךָ וּפִנּוּ אֶת הֵיכָלֶךָ וְטִהֲרוּ אֶת-מִקְדָּשֶׁךָ וְהִדְלִיקוּ נֵרוֹת בְּחַצְרוֹת קָדְשֶׁךָ וְקָבְעוּ שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה אֵלּוּ לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל'".

חברת מועצת העיר יעל ענתבי, הסכימה אף היא לדברים שנכתבו. יוחנן ויצמן כתב כי "אסור לנו לתת לחלל את קדושת ירושלים בשעשועים מגוכחים. הרצון של כל מיני גורמים להוריד את ערך חגי ומועדי ישראל ברור". פיני עזרא ציין כי "חייבים לשמור על קדושת החנוכה. החג מסמל את הניצחון של עם ישראל. אין מקום לערבב בין האירועים לאירוע של עמים אחרים".

תגיות:ירושליםנוצריםיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה