חדשות בארץ

מגעים מתקדמים לסיום המשבר בין ישראל ובין ירדן

משרד החוץ, בראשות ראש המוסד יוסי כהן, מגבש מתווה שיחזיר את היחסים בין שתי המדינות למסלולם התקין

  • י"ב כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם המשבר בין ישראל לירדן עומד לקראת סיום? בתקופה האחרונה מתקיימים מגעים מתקדמים לסיום המשבר בין ישראל לבין ירדן. מי שמוביל את המגעים הוא ראש המוסד יוסי כהן.

המשבר בין ישראל לשכנתה הירדנית פרץ ב-23 ביולי, בעקבות התקרית שבמסגרתה הרג מאבטח השגרירות הישראלית בירדן שני אזרחים ירדנים במהלך עימות בדירתו השכורה בעמאן. הירדנים זעמו מאוד לנוכח המקרה ודרשו להעמיד לדין את המאבטח. מאז האירוע, עומדת שגרירות ישראל סגורה ויחסי שתי המדינות מוקפאים ונמצאים באחד מרגעי השפל שלהם.

המשבר ביחסים גרם גם נזקים כלכליים: אין הנפקת ויזות וירדנים לא יכולים להגיע לישראל. בנוסף, בכספת של השגרירות מוחזקים מאז התקרית 163 דרכונים של אזרחים ירדנים שממתינים לוויזה. אין באפשרותם לצאת מירדן עד שלא יונפקו להם דרכונים חדשים.

ממשרד החוץ נמסר כי "אנחנו עובדים על פתרון שיחזיר את מערכת היחסים למסלולה". על פי הדיווח ב-ynet, המגעים בין שתי המדינות נסובים על מתווה הכולל כמה נקודות: ישראל לא תעמיד לדין את המאבטח משום שבדיקת המשטרה המתקרבת לסיום העלתה שהוא פעל נכון באירוע.

נקודה נוספת נוגעת לשגרירה הישראלית בירדן, אשר הירדנים הבהירו שהתקרית היוותה משבר אמון קשה ביניהם, והם לא מוכנים לחזרתה של השגרירה. במקומה ימונה שגריר חדש.

נוסף על כך, סוכם כי ישראל תפרסם הודעת צער על מותו של בעל הדירה בעמאן, שנהרג מנתזי הירי בתקרית, ותשלם פיצויים למשפחתו.

האירוע הקטלני התרחש בדירת המאבטח, שהתעמת עם צעיר שהגיע להתקין רהיטים. על פי טענת השגריר הישראלי, הצעיר הירדני ניסה לדקור אותו במברג ולכן ירה בו. בעל הדירה שנכח במקום, רופא ירדני אוהד ישראל, ניסה להפריד ביניהם ומת מפגיעת נתז של קליע.

תגיות:ישראלירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה