חדשות בריאות

מתנדב על אופניים: הציל 300 חיי אדם בתוך 4 שנים

מאיר פרקש, מתנדב בארגון 'איחוד הצלה' ברמת השרון הספיק להציל כ-300 חיי אדם בארבע השנים האחרונות, וכל זה בעזרת אופניו הפרטיות. בטקס שנערך לכבודו הוענקו לו אופניים חשמליים, כאות הערכה על מסירותו למען תושבי העיר

  • י' כסלו התשע"ח
פרקש על ופניו החדשים. (צילום: איחוד הצלה)פרקש על ופניו החדשים. (צילום: איחוד הצלה)
אא

הכירו את מאיר פרקש, תלמיד בן 25 בישיבת ההסדר ברמת השרון. פרקש כבש שיא במספר הצלת חיים ברמת השרון.

2,500 מקרי חירום אליהם הוזנק פרקש בארבע השנים האחרונות, מתוכם היו מעל כ-300 מקרים בהם היה צורך בהצלת חיים ממשית, ובכל המקרים הציל באמצעות אופניו הפרטיות. את הרצון להיות פעיל בארגון הצלה ספג מאחיו הגדולים, כאשר אחד מהם מתנדב במד"א והשני מתנדב ב'איחוד הצלה'.

בסוף השבוע נערך בעיר טקס לכבודו של פרקש, ובו הוענקו לו זוג אופניים חשמליות, לאות הערכה של אנשי העיר עבור מסירותו למען התושבים, ולשם סיוע בהמשך פעילותו להצלת חיים.

ארגון 'איחוד הצלה' יידע את פרקש בדבר הנתונים המדהימים על סך פעמים בו הוזנק פרקש למקום, ומספר הפעמים בהן הציל חיים ממש. פרקש שמע את הנתונים, ואמר: "זה מעניין, אף פעם לא חשבתי על זה. עכשיו שאומרים לי את זה - זה עושה הרגשה טובה. אבל גם מקרה שאין בו הצלת חיים של ממש - מעורר בי סיפוק רב, כי עדיין אתה פוגש אדם שנמצא במצב של חוסר אונים, מסייע לו ומרגיע אותו".

פרקש הפך לדמות מוכרת. לדבריו, המראה שלו מדווש במהירות ברחבי העיר, שואב תגובות שונות מהתושבים: "יש כיום הרבה אנשים שעושים לי שלום כשאני נוסע או שאני עושה להם - כי יצא לנו להכיר דרך הפעילות הזאת".

יום לפני הטקס בו קיבל פרקש את זוג האופניים הממונע, הספיק להציל חיים נוספים בעיר. אחד התושבים איבד הכרה בתוך רכבו. פרקש מיהר לעזרה, ובתוך דקות הגיע למקום האירוע עם אופניו, ולאחר שביצע בו החייאה יחד עם צוות של נט"ן, סייע לפנות את התושב לבית החולים.

הרב ראובן ששון, ראש ישיבת ההסדר בה לומד פרקש ברמת השרון, הדגיש בטקס: ״מאיר היקר הוא דוגמה ומופת לשאר תלמידי הישיבה. כשהוא מקבל קריאה, ויוצא בריצה מהישיבה, בכל מצב ובכל שעות היממה, הוא מראה לכולנו מהי התמסרות אמיתית לזולת, ואיך מיישמים בחיים את האור של התורה״.

תגיות:איחוד הצלהאופנייםמתנדב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה