בריאות ותזונה

הפתעה: מה יקרה לגופכם אם תאכלו 3 כפות קארי בשבוע?

מחקר גדול שנעשה במהלך שבע שנים באוניברסיטת הרווארד בארה"ב ובדק כחצי מיליון אזרחים (סיניים בעיקר אך לא רק) הצליח להוכיח כי תזונה שמשלבת בתוכה קארי על בסיס שבועי קבוע – מפחיתה את הסיכון למות בטרם עת בכ-15%

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר גדול שנעשה במהלך שבע שנים באוניברסיטת הרווארד בארה"ב ובדק כחצי מיליון אזרחים (סיניים בעיקר אך לא רק) הצליח להוכיח כי תזונה שמשלבת בתוכה קארי על בסיס שבועי קבוע – מפחיתה את הסיכון למות בטרם עת בכ-15%.

את הנבדקים חילקו החוקרים לשתי קבוצות: אחת מהן צרכה קארי שלוש פעמים בשבוע ואף יותר, ואילו הקבוצה השנייה לא צרכה קארי כלל. בתום המחקר הצליחו החוקרים להוכיח שהקבוצה הראשונה בריאה וחזקה יותר, פחות נוטה לפתח מחלות כרוניות, מסייעת בטיפול בבעיות לב ואף נלחמת בהתפתחות תאים סרטניים.

על אף שהקארי המסורתי עבר תמורות רבות מאז גילויו במאה ה-17, התבלין המוכר לנו כיום מכיל שלל צמחים נהדרים: כמון, כורכום, כוסברה, צ'ילי וחילבה, הם המרכיבים העיקריים של הקארי הממותג שנמכר לנו בחנויות, וכל אחד בפני עצמו הוא בעל ערך בריאותי רב.

"צריכת שלוש כפות קארי בשבוע תחזק את המערכת החיסונית שלכם ותמלא אתכם בכוחות ואנרגיות שלא תבינו מאיפה הם מגיעים", מסבירים חוקרי הרווארד. "הקארי הוא זריקת עוצמה בריאותית, וכדאי לכולם לשלב אותו בתפריט השבועי".

תגיות:לחץ דםבריאותקארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה