חדשות יהדות

ליצמן: "לא אתמנה לשום תפקיד עד שיתקנו את החוקים שפוגעים בשבת"

שר הבריאות היוצא ליצמן הסביר הבוקר כי הוא שלם לגמרי עם התפטרותו, וכי לא יתמנה לסגן שר עד שיתקנו את חוקי השבת

  • ט' כסלו התשע"ח
(צילום: פלאש 90(צילום: פלאש 90
אא

"לא התפטרתי כדי להתמנות לסגן שר, לא אדבר אפילו על נושא של סגן שר עד שיתקנו את החוקים" – את הדברים אמר הבוקר (שני) שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן, בטקס השקת שירותי "טרם" בביתר עילית.

"התפטרתי כי היה צריך להתפטר", אמר ליצמן באופן נחרץ. "אם לא נתקן את השבת אני חד משמעית בחוץ. אף אחד לא האמין לי לפני שבועיים שאני הולך להתפטר. חשבו רק איומים. אבל נושא השבת הוא אצלנו ביסוד. לרגע אחד לא הסכמנו לשום חילולי שבת".

"אני עושה את ההתפטרות בראש מורם. אני שליח של גדולי התורה, בלעדיהם לא היה אף אחד. הם אומרים תעשה ככה, אני עושה ככה, בלי להתווכח. מישהו צריך לשכנע אותי שזה פיקוח נפש? זה פיקוח ממון. לקחת אחריות על דבר כזה - זה אסור. אנחנו נקפיד על בסיס ההלכה", אמר ליצמן והוסיף: "זה לא סוד שלא רציתי להיות שר. לפיד לא התכוון שאני אהיה שר בריאות שנתיים, זו הייתה תאונת עבודה".

גם ח"כ אורי מקלב, חברו של ליצמן למפלגת יהדות התורה, הסביר כי לא ניתן לכהן כשר בממשלה שפוגעת בערכי היסוד של היהדות. "זה קשה כשאתה יושב בשולחן אחד עם שרים שהם אחראים לכך שחיללו שבת. איך אפשר לשבת ביום ראשון בשולחן אחד בישיבת הממשלה כשכמה שעות קודם רמסו את השבת?!", תהה מקלב.

לדבריו, ברכבת מבצעים עבודות מיותרות בשבת, אף שיש פתרונות רבים שניתן להיעזר בהם לביצוע עבודות מבלי לחלל את השבת. "בתכנון נכון והסתכלות אחרת, ובפרט במדינה יהודית - צריך לחשוב מה המשמעות של עובדים שעובדים בשבת. הדרישות שלנו ברורות וגם ישימות", הוסיף מקלב.

עם זאת, המשבר הקואליציוני עדיין לא הסתיים. עלפי הסיכום של ראש הממשלה עם ליצמן אמש, ליצמן יכהן כ"סגן שר עם סמכויות של שר", ובתמורה תקדם הקואליציה את "חוק המרכולים", שיאסור על מרכולים להיות פתוחים בשבת. הבעיה בחוק זה הוא שהוא מאפשר, מבחינה חוקית וכואבת, למרכולים בתל אביב להיות פתוחים בשבת.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הצהיר כי אם חוק המרכולים לא יחול רטרואקטיבית – הוא יעצור את המשך החקיקות. "אם חוק המרכולים לא יעבור, נחולל משבר, באופן שלא נתמוך בחוקים של שאר השותפות. הממשלה תמשיך להתקיים, אבל ללא חקיקה. אין חוק מרכולים, לא יהיו גם חוקים אחרים", אמר גפני.

תגיות:יעקב ליצמןהתפטרותשר הבריאותשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה