חדשות בארץ

האם דאע"ש יתבסס בגבול הדרומי? בעקבות הפיגוע במצרים, גובר החשש בישראל

בישראל חוששים: רשלנותם של גופי הביטחון במצרים עלולים לסייע, בעקיפין, לארגון הטרור דאע"ש להתבסס בגבול הדרומי

  • ט' כסלו התשע"ח
משוריין מצרי בגבול סיני-עזה (צילום: פלאש 90)משוריין מצרי בגבול סיני-עזה (צילום: פלאש 90)
אא

הפיגוע האכזרי שביצע דאע"ש במצרים בסוף השבוע האחרון גבה את חייהם של מעל 300 בני אדם. בעוד שבקהיר מדברים בגלוי על שרשרת מחדלים שאפשרה את ארגון הטבח, תכנונו וביצועו, בישראל חוששים מפני המשמעויות הנוספות של הפיגוע.

מן הפיגוע עלתה התמונה הקשה המצביעה על כך שמחד, לדאע"ש תשתית עמוקה, מבוססת ומתוחכמת, של דאע"ש בחצי האי סיני. מנגד, גופי הביטחון המצריים מתנהלים באופן רשלני.

צבי יחזקאלי מסביר לערוץ 10 כי "ארגוני ביון זרים, לרבות המוסד הישראלי, העבירו בשנים האחרונות אינספור ידיעות למצרים על פיגועים ומפגעים פוטנציאלים, אך קהיר – מסיבות השמורות עמה – לא עשתה עם ההתרעות הללו כמעט כלום. ארגוני המודיעין הוציאו התרעה בנושא לכל ארגוני המודיעין כולל זה המצרי, אך הם מתעלמים. זוהי תמונת המודיעין המצרי בסיני – איסוף התרעות רב, והתעלמות מצד קהיר".

"חוסר היכולת הזה מביא לדאע"ש את האפשרות להתבסס בחצי האי סיני, ובסופו של דבר גם להוות לישראל בעתיד "כאב ראש"", מוסיף יחזקאלי. כלומר: בישראל חוששים כי ההזנחה המצרית את חצי האי סיני, תתגלגל בסופו של יום לפתחה של ישראל בגבול הדרומי.

כזכור, מיד לאחר הפיגוע פתח הצבא המצרי במבצע נרחב לחיסול הטרור בסיני, ונשיא מצרים הבטיח "נקמה שלא נראתה כמוה". האם יעמוד בכך? יחזקאלי מבקש לציין כי "הצבא התקשה עד כה לפעול ביעילות מול המדינה האסלאמית". למרות זאת, הוא מדגיש ש"הפעם יש לנשיא גיבוי ערבי ובין לאומי לפעול בכוח לא מידתי, על מנת למגר את הטרור".

תגיות:דאע"שפיגועמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה