חדשות בעולם

מי רוצה להכיר ניאו-נאצי נחמד ושקט?

ביקורת עזה כלפי עיתון הניו יורק טיימס שפרסם בסוף השבוע כתבת פרופיל על ניאו-נאצי, המתארת אותו כ'שקט' ו'בעל נימוסים טובים'

  • ח' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העיתון 'ניו יורק טיימס' הוא העיתון היוקרתי והנחשב ביותר בארצות הברית, אם לא בעולם כולו. ככזה, הוא איננו רגיל לחטוף ביקורת מוחצת מכל עבר. כעיתון ליברלי, אמנם, הוא מושך לא פעם אש מחוגים שמרניים: אבל נדיר מאד שהוא מותקף מימין, משמאל, ומהמרכז. עם זאת, זה בדיוק מה שקורה בימים אלה: הכל בגלל החלטתו התמוהה של העיתון להקדיש כתבת פרופיל נרחבת וידידותית ל...ניאו נאצי.

הניאו נאצי הנבחר הוא טוני הובאטר, חרט בן 29 מאוהיו. הכתבה מתארת את 'הנורמליות' של הובאטר ובת זוגו, את ההכנות שלהם לחתונה, את הפסטה שהם אוהבים. הובאטר הינו, כך נכתב 'מנומס ושקט'. 'הנימוסים שלו ישמחו כל חמות'. באותה כתבה עצמה מצוטטות דעותיו של הניאו נאצי הנחמד הזה: "יהודים מנהלים את עולם העסקים והתקשורת ופועלים רק למען האינטרסים שלהם", "היטלר היה אדם שבאמת האמין במטרה שלו והאמין במלחמה למען העם שלו ועשה מה שהוא חשב שנכון לעשות". העיתון גם מספר שלאחרונה הובאטר העלה לפייסבוק תמונה שמתארת מה היה קורה אם גרמניה היתה מנצחת במלחמת העולם השניה: רחוב מלא באנשים לבנים עליזים וצלבי קרס בכל מקום. 'מה בדיוק לא אטרקטיבי פה'? הוא כתב מתחת לתמונה.

העיתון אולי התכוון להעניק צוהר לתופעה המדאיגה של ניאו נאצים אמריקאים, אבל המבקרים טענו כולם שהוא החטיא את המטרה. שום דבר חדש לא ניתן ללמוד מהכתבה על מה גרם להובאטר לאמץ דעות נאציות, או איך אפשר למנוע הקצנה של אחרים. כל מה שהתקבל, כתוצאה מכך, הוא אפשרות לאדם עם דעות קיצוניות אפלות להיראות כמו אמריקאי נורמלי, נחמד וחייכן, שרק הדעות שלו לא בדיוק מקובלות. (הובאטר טוען, כמובן, שבשואה לא נהרגו שישה מיליון יהודים וכי המספר הזה 'מוגזם מאד'...) מכתב אחד לעיתון סיכם היטב את גל המרמור כלפי ה'טיימס': "עורך יקר, כרופא אסייתי-אמריקאי בדרום העמוק, ניאו-נאצי שקט אחר תקף אותי לאחרונה בחניון. בבקשה אל תהפכו אמונה בעליונות הגזע הלבן לנורמלית'.

הליגה נגד השמצה, ארגון יהודי הנלחם באנטישמיות, מחה גם הוא על הפרסום: "זה קריטי שהעיתונות, כאשר היא מכסה מפיצי-שנאה מקצועיים, תמנע מלהתייחס לבלתי נורמלי כאל נורמלי ולא תעניק אנושיות לבלתי-אנושיים...על בסיס אמת-המידה הזו, בעקבות הכתבה של הניו יורק טיימס, הניקוד כרגע הוא נאצים – 1 הציבור – 0". 

תגיות:ניו נאציםניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה