חדשות בעולם

בגלל טעות קטנה: מיליוני מסמכים מסווגים של הפנטגון נחשפו

מבצע בן 8 שנים של הפנטגון האמריקאי כמעט הלך לאבדון בשל טעות אחסון קטנה: השרתים שהכילו את המידע לא נחסמו וכך ניתן היה לגשת אליהם בצורה חופשית

  • ד' כסלו התשע"ח
פנטגון (צילום: shutterstock)פנטגון (צילום: shutterstock)
אא

מיליוני מסמכים מסווגים של הפנטגון האמריקאי נחשפו בגלל טעות קטנה: בשמונה השנים האחרונות ערך הפנטגון מבצע איסוף מידע שיטתי בנושאי ארגון הטרור דעאש, אפגניסטן והמשטר בעיראק.

את המידע אספו עובדי הפנטגון מרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר, אתרי חדשות, בלוגים ופורומים ברשת. המסמכים מכילים מידע עצום על פוליטיקאים הקשורים למדינה האסלאמית ופוליטיקאים בעיראק ובאפגניסטן.  יותר מכך: המסמכים הכילו גם מידע על אזרחי ארצות הברית שעסקו או שהתעניינו בנושאים אלו ברשתות החברתיות.

במהלך המבצע נאספו מיליוני מסמכים, והם אוחסנו בשרתים של חברת אמזון. עם זאת, טעות קטנה כמעט וגרמה להדלפת ענק: במקום ששרתים אלו יוגדרו כפרטיים, וככאלה שרק בעלי הרשאה יכולים לגשת אל המידע, השרתים הוגדרו ככלליים. לכן כל מי שהיה לו חשבון של חברת אמזון יכול היה לגלוש לכמות העצומה של המידע.

את הטעות גילה כריס ויקרי, איש ביטחון מידע של חברת UpGuard. ויקרי מיהר לדווח על הטעות לפנטגון לפני שרשתות החדשות המרכזיות בארה"ב ישימו את ידן על המידע העצום והרגיש שהיה בשרתים.

יחד עם זאת, ויקרי, למרות היותו איש אבטחה, לא יכול היה לומר האם ארגונים או גורמים פרטיים אחרים לא נחשפו קודם למידע הרגיש והעצום שנאסף.

הודעה רשמית של חברת 'UpGuard' מסרה כי "אין ארגון ביון שמוגן לחלוטין מטעויות כאלו ויש צורך מתמיד של כל ארגון לבחון את עצמו".

תגיות:ארה"בדאעשפנטגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה