חדשות בארץ

מבורך: הקמת גני שעשועים חדשים – מוגנים מקרינת השמש

וועדת הפנים והגנת הסביבה הסכימה: גני שעשועים חדשים שיוקמו יחוייבו להיות בעלי שטחים מוגנים מקרינת השמש

  • ב' כסלו התשע"ח
(צילום: suetterstock)(צילום: suetterstock)
אא

הצעת חוק מבורכת אושרה בוועדת הפנים והגנת הסביבה: רשויות, מתכננים ויזמים, המעורבים בתכנון ובהקמת גני שעשועים, יחויבו להקצות מראש שטחים מוצללים (מוגנים מקרינת השמש), ולא להסתמך רק על השטחים הנטועים.

הוועדה העדיפה להטיל חובה זו בהתוויה ובפרסום הנחיות בעלות תוקף חוקי, המחייבות את רשויות התכנון והבנייה, ולא להסתפק בקידום הנושא בהצעת חוק.

ח"כ ורבין-נחמיאס, שהגישה הצעת חוק דומה, הסכימה למשוך את הצעת החוק שלה למען החלטות הוועדה. "המרחב הציבורי של ישראל נמצא במצוקת הצללה. מדובר במחדל סביבתי שכבר מתבטא בכמות התושבים, בעיקר הילדים, הלוקים בסרטן העור, המלנומה, שהיא מכה בלתי הפיכה, וישראל כבר נמצאת במקום השני בעולם במספר החולים", אמרה ורבין-נחמיאס.

"ילדים נפגעים בכל קיץ גם מכוויות בשל מגעם עם מתקני המתכת שהתחממו בפינות המשחק בגנים הציבוריים ובגני השעשועים. ביקשתי לתת להם הגנה לפחות מהמכה הזאת, אם נחייב בחוק את כל הרשויות המקומיות להתקין רטרואקטיבית מתקנים המספקים צל. אבל במרכז השלטון המקומי אמרו לי שהם לא יוכלו לעמוד בזה בשל העלויות. חשבתי שאין כמו החוק שירגיל את הרשויות לכלול את אמצעי ההגנה הזה בחובת המכרזים וכחלק מתוכניות הבנייה והפיתוח הסביבתי", הוסיפה.

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם סיכם את הישיבה באומרו: "הוועדה מחליטה להוציא לפחות הנחיית תכנון שתכלול את המתקנים בגנים שטרם הוקמו. הוועדה קוראת למינהל התכנון לשבת עם ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ולהתוות יחד את נוסח ההנחיות למתכנן ליצירת הצל הדרוש. כך יידע המתכנן שבלי זה לא יאשרו לו תוכניות. לקראת סוף מושב החורף הוועדה תתכנס כדי לקבל דיווח על התקדמות העניין".

תגיות:גני שעשועיםועדת הפניםהצללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה