בריאות ותזונה

משניים יוצא (סוד) אחד: אלו שמנים ישפרו פלאים את בריאות החניכיים שלכם?

מזה שנים ידועים השמנים האתריים כמועילים במיוחד לבריאות, הן הפיזית והן המנטלית שלנו. מבין עשרות השמנים המצויים, שניים מהם הוכחו מדעית כיעילים במיוחד בשיפור תפקודי החניכיים ובריאותם. באלו שמנים מדובר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזה שנים ידועים השמנים האתריים כמועילים במיוחד לבריאות, הן הפיזית והן המנטלית שלנו. מבין עשרות השמנים המצויים, שניים מהם הוכחו מדעית כיעילים במיוחד בשיפור תפקודי החניכיים ובריאותם: שמן עץ התה ושמן הציפורן.

במסגרת מחקרים, הצליחו החוקרים להוכיח כי דווקא שמנים אלו מסייעים במניעת היווצרות פלאק, וכשנבדקה יעילותם מול הפלואוריד – הממצאים הראו שהם יעילים בדיוק באותה רמה כמותו ונטולי תופעות לוואי.

החומר הפעיל בשמן הציפורן הוא היוג'נול – סוג של חומצה חריפה ובעלת תכונות חיטוי וריפוי, שאף מקנה לציפורן את טעמו הדומיננטי. בשמן עץ התה ישנם חומרים שמאופיינים בתכונות אנטי בקטריאליות שמחסלת חיידקים.

ועכשיו כשאתם יודעים את העובדות הללו, נסו לדמיין לעצמכם מה יוצר שילוב של שני השמנים הללו גם יחד: במחקר שנעשה במכון אמריקני לרפואת שיניים מניעתית הוכח כי שילוב של שני השמנים מועיל במיוחד לשמירה על בריאות החניכיים לרבות מניעת ריח פה רע, והמלצתו היא להחליף את משחות השיניים התעשייתיות (והלא בריאות לטענתו) במשחת שיניים טבעית שתכיל את שניהם.

איך יוצרים את אותה משחה? לפניכם המתכון:

בתוך כף שמן קוקוס ערבבו שתי טיפות של שמן עץ התה, ושתיים נוספות של שמן הציפורן. צחצחו את שיניכם ומרחו את החניכיים בתערובת הבריאה, מדי יום ביומו או לפי הצורך.

תגיות:בריאותחניכייםשמן אתרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה