מתכונים - ריבות

מתכון לריבת אתרוגים מושלמת אחרי סוכות

המתכון הזה מורכב מעט להכנה, אך התוצאה משתלמת: ריבת אתרוגים מדויקת הן בטעמה והן במרקם שלה. שווה לנסות

  • א' כסלו התשע"ח
אא

מה צריך?

1.100 ק"ג אתרוגים

1 ק"ג סוכר

2 מקלות קינמון

מיץ מחצי לימון

 

איך מכינים?

לפני תחילת ההכנה, מקפיאים צלחת ריקה לשימוש בהמשך העבודה.

שוטפים היטב את האתרוגים מכל לכלוך שעל הקליפה. חותכים את האתרוגים לקוביות קטנות מאד, ומעבירים לסיר. מכסים את הקוביות במים קרים, ומרתיחים. לאחר הרתיחה מכבים את האש ושופכים את המים. חוזרים על הפעולה לפחות 6 פעמים.

מוציאים את האתרוגים למסננת, ולאחר שכל הנוזלים מסוננים, משאירים בה את האתרוגים להצטננות. רק לאחר מכן מעבירים את האתרוגים לסיר נקי יחד עם הסוכר והקינמון. מבשלים על אש בינונית עד שהסוכר הופך נוזלי. ממשיכים לבשל ללא מכסה כשעה, עד שכל הנוזלים מתאדים. במהלך הבישול מערבבים מידי פעם, או מנערים מעט את הסיר.

מוסיפים את מיץ הלימון לסיר, מערבבים היטב ומבשלים רבע שעה נוספת, תוך ערבוב מידי פעם. כעת בודקים אם הריבה מוכנה: מוציאים את הצלחת מהמקפיא, ומניחים בתוכה כף מהריבה. מטים מעט את הצלחת, ועם האצבע יוצרים "שביל" בתוך הריבה. אם הריבה נוזלת וממלאת את ה"שביל" – ממשיכים לבשל אותה כ-10 דקות נוספות. אם השביל נותר יציב – הריבה מוכנה. חשוב להיזהר שלא לבשל את הריבה יותר מידי.

במקביל להכנת הריבה, מכינים צנצנות מתאימות לאחסון הריבה: מרתיחים 4 צנצנות ומכסים מתאימים במים במשך 10 דקות. מוציאים את הצנצנות מהמים בלי לגעת בהן בידיים, מניחים על משטח נקי ושוב לא נוגעים בהן עד לשלב האחסון של הריבה.

אם נוצר קצף על הריבה, מסירים אותו בסוף הבישול. לאחר מכן מעבירים את הריבה לצנצנות בעודה חמה, וסוגרים מיד – ליצירת ואקום. כך ניתן לשמור את הצנצנות בארון במקום במקרר, ולהעביר למקרר רק לאחר הפתיחה.

תגיות:ריבת אתרוגיםאתרוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה