חדשות בעולם

האם האוטובוסים האדומים של לונדון יתחילו לנסוע על קפה?

חברה חדשה אוספת את פסולת הקפה מבתי קפה בלונדון והופכת אותו ל...דלק ידידותי לסביבה

  • א' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקפה הרב שנצרך על ידי תושבי לונדון יתרום מעתה לשמירה על הסביבה: 6000 ליטרים של שמן המופק ממשקעי קפה יוספו לדלק המניע את התחבורה הציבורית של לונדון – כמות המספיקה לנסיעות של אוטובוס אחד במשך שנה שלמה.

אוטובוס אחד, כמובן, לא יספיק כדי לשנות את תמונת מצב זיהום האוויר בלונדון, אולם החברה המייצרת את דלק-הקפה מקווה שזה יהיה רק צעד ראשון בדרך לשימוש רב הרבה יותר בדלק ידידותי לסביבה.

החברה, ביו-בין, אוספת שאריות של קפה ומשקעי קפה מבתי קפה בלונדון, ומעבדת אותם לכדי דלק.

כל תושב בלונדון צורך במוצע 2.3 ספלי קפה ביום, מה שמייצר 200,000 טון של פסולת קפה עשירה במינרלים מידי שנה.

"במקום לשלוח את כל פסולת גרעיני הקפה למזבלה, שם היא תירקב ותשחרר גזי חממה, אנחנו אוספים אותה והופכים אותה לדלק שיכול להחליף דלקים מזיקים לסביבה", אומרים בחברה.

רכבים שעוברים להשתמש ב'דלק ביולוגי' כמו דלק המבוסס על קפה במקום בדלק מסורתי, מפחיתים את פליטות הפחמן הדו חמצני שלהם בעזרה עד חמישה עשר אחוזים, מבלי שיהיה צורך לערוך שינויים במנוע או להוציא יותר כסף על שכלולים של הרכב.

בלונדון מתבצעות מידי שנה יותר משני מיליארד נסיעות של אוטובוסים בצי אוטובוסים עירוני שמונה כמעט עשרת אלפים אוטובוסים. רק אלפיים מהם, עם זאת, משתמשים כיום באנרגיה אלטרנטיבית.בחברת  ביו-בין מקווה שהוספת הדלק המבוסס על קפה לסל האופציות תעודד יותר כלי רכב במטרופולין לבדוק אפשרויות חדשות. "אנחנו לא אומרים שקפה יחליף לגמרי דלקים פוסיליים", מבהיר ארתור קיי, מייסד החברה. "תמיד ייצרו בעולם יותר דיזל מקפה. אבל אנחנו רוצים לראות עוד יזמים שמוצאים רעיונות חדשניים לשימוש בפסולת גם מבירה ומתה, למשל".

תגיות:אוטובוסבריטניהלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה