טורים נשיים

"החיים שלי מתפרקים למול עיני!" – הטור של הרבנית חגית אמאייב

אין בית, ולו אחד, שאיננו מתמודד עם קשיים ומורכבויות למכביר... גם כשכלפי חוץ נדמה לנו שמאן דהוא נח לו על זרי דפנה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"החיים שלי מתפרקים למול עיני... איך ממשיכים מכאן?!...", שטחה בפני אישה, שבימי רווקותה לא חלמה לרגע שתמצא עצמה במציאות מורכבת ורצופת מכשולים כל-כך, בתוך חיי המשפחה שהקימה. אם לא די בכך שהיא ובעלה, שהתחתנו בקול תרועה ובשמחה גדולה, הגיעו לשפל זוגי שלא ידעו כמותו, גם המצב הכלכלי היה רעוע ביותר, כשלקינוח, התינוקות המתוקים שנולדו בהתרגשות עצומה גדלו והפכו לפקעות עצבים המתפרצות וגורמות להתפרצויות הוריהם.

ואכן, רבים וטובים מתחילים את חייהם תוך ציפייה גדולה ואופטימיות טבעית לזכות באושר המיוחל, ובכל אופן מוצאים עצמם מתמודדים עם "מנעמי" החיים, לטוב ולמוטב. אתגרים אינסופיים, כלכליים, נפשיים, זוגיים ומשפחתיים, כמו גם ניסיונות לשמור על טהרת הבית היהודי והשראת השכינה מחד, אל מול עבודת מידות יומיומית רצופה במכשולים ונפילות מאידך.

אנשים רבים מביטים לעבר בתי אחרים, הנדמים כטובים ומוצלחים יותר, ומלינים על מר גורלם.

אז הרשו לי לגלות לכם סוד – אין בית, ולו אחד, שאיננו מתמודד עם קשיים ומורכבויות למכביר... גם כשכלפי חוץ נדמה לנו שמאן דהוא נח לו על זרי דפנה.

עלינו להפנים את העובדה שבפני כל אדם ניצבת הדרך שהוא עצמו יצר ויוצר במעשיו, אולם עוד קודם לכן, ישנה הדרך אותה התווה לו בוראו, זו אשר אמורה להובילו אל תכליתו ותיקונו בעולם. ואם בבחירות מוטעות עסקינן, הידמה אדם לנפשו שחלילה התבלבל הקב"ה בשידוכו לבן זוגו?!

אז במקום לתת לכוח המדמה לסחפנו למחוזות העמלק, הוא הספק – שמא החמצתי זיווג מתאים יותר, שמא היו ילדי אחרים, שמא הייתה לי עבודה מוצלחת יותר, ושאר בלבולי הסטרא אחרא, חשוב לחפש ולמצוא את הדרכים שיסייעו בידנו להוציא את המיטב, מהמציאות הקיימת דווקא. זה ולא אחר, הוא רצון הבורא.

אז כדי לגרום לדברים לקרות, רשמו ביומן אישי מיוחד, בכל יום, את שלל המתנות והדברים החיוביים שישנם בחייכם. בלי שלילי... בלי אבל... אך ורק דברים יפים וטובים שקיימים בוודאי. שכן, אם נתרגל לחפש, למצוא ולהתבונן בכל הטוב הקיים בחיינו, אזי ילך אורו ויתעצם, וכדברי הבעש"ט הקדוש: "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך".

חגית אמאייב הנה יועצת בכירה מטעם מחלקת שלום בית בהידברות. לפניות למחלקה - 073-222-1310 או במייל shimonb@htv.co.il

לרכישת הספר וקלפי הטיפול של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:ביתמריבותהרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה