פיתוח האישיות

הילד האוטיסט נכשל במבחן, ואז המורה עשתה מעשה שריגש את הרשת

כשבן - נער אוטיסט בן 12 מאנגליה, נכשל במבחן הארצי לבדיקת הידע שלו, המורה שלו - רות קלרקסון, עשתה מעשה שהצליח לרגש את הרשת

בן (צילום מסך)בן (צילום מסך)
אא

כשבן - נער אוטיסט בן 12 מאנגליה, נכשל במבחן הארצי לבדיקת הידע שלו, המורה שלו - רות קלרקסון, עשתה מעשה שהצליח לרגש את הרשת. המורה לא ידעה אז שהמכתב שכתבה כדי לעודד את רוחו של בן, יזכה חיש קל להפוך לוויראלי אך היום היא משמשת דוגמה לעשרות מורות בבית הספר שבו היא מלמדת בצפון אנגליה. 

את המכתב פרסמה בחשבון הטוויטר שלה, אמו של בן ולצד תמונה של בנה כתבה כי כך צריכות כל המורות להגיב כשתלמיד שלהן נכשל במשהו. "היא לא ביקרה אותו וכלל לא התייחסה לעובדה שנכשל במבחן. במקום זאת, היא תיארה לפרטי פרטים את כל הדברים שבהם הוא מצטיין, ושבהם הוא כן טוב", כתבה האם. 

להלן המכתב:

"בן היקר, 

אני כותבת לך מתוך רצון לברך אותך על הגישה הנפלאה שלך ללימודים ועל כך שהצלחת, למרות הפחד, לגשת למבחן הארצי. גיל, לין, אנג'לה, סטף ואן - עבדו איתכם מעולה השנה וההתקדמות הלימודית שלכם מדהימה. כתבתי גם להוריך את תוצאות המבחן, אבל זה פחות חשוב לי. מה שאני רוצה שתבין הוא שהמבחן הזה רק נועד למדוד קצת את היכולות שלך - הוא לא באמת קובע מי אתה. 

הוא מורכב מכישורים רבים אחרים שלך שאנחנו מודדים בדרכים אחרות מלבד בציון, ואני חייבת לציין כמה וכמה כשרונות שהתגלו דרך המבחן: הכישרון האמנותי שלך, יכולת העבודה שלך בצוות, העצמאות שלך, נדיבות הלב שלך, היכולת שלך להביע את דעתך, היכולת הספורטיבית שלך, היכולת שלך להישאר נאמן לחבריך, היכולת שלך לדון ולהעריך את ההתקדמות שלך, היכולת העיצובית שלך, היכולת המוזיקלית שלך ועוד. 

אנחנו מאוד מרוצים מהכישורים הרבים והיכולות השונות שלך, שהופכים אותך לאדם המיוחד שאתה. הדברים הרבים הללו שהצלחנו למדוד בעזרת המבחן שלך, מעידים על ההתקדמות הלימודית והאישית הגדולות שלך, ועל כך קיבלת ציון 100 במבחן. כל הכבוד בן, אנחנו מאוד גאים בך. 

איחולים לבביים,  גברת קלרקסון".

 

אמו של בן הדגישה כי בן שומר את המכתב הזה בתיקו מאז שקיבל אותו, ומוציא אותו בכל כמה זמן כדי להסתכל במה שכתוב שם. "חשוב שכולנו נלמד את המסר מגברת קלרקסון, ונתייחס לילדים בצורה בונה גם כשהם נכשלים", סיכמה האם. 

תגיות:מרגשילדיםמבחןפיתוח אישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה