חדשות בעולם

צל"ש לתלמידה גרמניה שדיווחה לרשויות על ניאו-נאצים בבית הספר

נערה גרמניה התלוננה למשטרה על תלמידים בבית הספר שמשמיעים סיסמאות נאציות ומפיצים תמונות אנטישמיות ברשת. הקהילה היהודית תגמלה אותה בפרס מיוחד

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נערה לא יהודייה הלומדת בבית ספר בעיר דרזדן זכתה לאות כבוד מיוחד מהקהילה היהודית על האופן בו נלחמה בניאו נאצים בבית הספר שלה.

הנערה, שרק שמה הפרטי, אמיליה, הותר לפרסום, זיהתה לפני זמן מה גל של אנטישמיות העובר על בית הספר. כך למשל, תלמידים החלו להעניק זה לזה נקודות על אמירת סלוגנים נאציים כשטעינת הטלפון שלהם הגיעה ל-88 אחוזים. בחוגים ימניים קיצוניים, המספר '88' מרמז ל'הייל היטלר', שכן האות H היא האות השמינית באלף-בית הלועזי.  בנוסף, תלמידים החלו – כביכול במשחק – להצביע במועל יד ולומר 'הייל היטלר' – שני דברים שאסורים על פי החוק בגרמניה. בשלב הבא, כך דיווחו סוכנויות הידיעות בגרמניה, התלמידים בכיתתה של אמיליה החלו להשתמש במילה 'יהודי' כמילת עלבון ולספר בדיחות על השואה.

אמיליה יצרה קשר עם  המשטרה המקומית והגישה תלונה כנגד תלמיד ספציפי על הסתה לשנאה. המשטרה ביקרה בבית הספר, והתלמיד שיזם את הפעילות הניאו נאצית הורחק מכיתתה של אמיליה.

בשיחה עם עיתונאים אמרה אמיליה כי היא חששה בתחילה להתעמת לבדה עם בני כיתתה, אבל שינתה את דעתה אחרי שהם החלו מפיצים ברשת תמונות אנטישמיות. "התמונה הכי איומה היתה תמונה של עשן עם הכיתוב: 'תמונה של משפחה יהודית'.", סיפרה אמיליה. לדבריה היא אמרה לחבריה שהם צריכים להספיק עם 'הדברים הנאצים', אבל הם רק צחקו עליה.

ההתערבות המשטרתית אמנם מיתנה את ווליום הדיבורים הנאצים בכיתה, אבל אמיליה סיפרה שהאווירה לא השתנתה, והתלמידים פשוט אומרים את הסלוגנים הנאצים: 'יותר בשקט'.

הקהילה היהודית בדרזדן העניקה לאמיליה לא רק אות כבוד אלא גם פרס של 2000 יורו. אמיליה אמרה שתחלוק את הכסף עם הנער היהודי בן ה-14 מברלין שהוריו נאלצו להוציא אותו מבית הספר הציבורי לפני מספר חודשים אחרי שהותקף על רקע אנטישמי על ידי חבריו לספסל הלימודים. הורי הנער אמרו שיתרמו את הכסף מאמיליה למרכז ייעוץ חדש לקורבנות אנטישמיות שנפתח לאחרונה בגרמניה.

תגיות:גרמניהניו נאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה