חדשות בריאות

ארה"ב: דיאטת הסלבס מקבלת עכשיו אישור מדעי מחוקרי הרווארד

חוקרים מאוניברסיטת הארוורד שערכו לאחרונה מחקר על אחת הדיאטות הפופולריות בקרב סלבס בארה"ב - חזרו עם ממצאים מדהימים במיוחד: לדבריהם, דיאטה זו, שכוללת שני ימי צום בשבוע לפחות - משפרת את תפקודי התא ומאריכה את חייו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים מאוניברסיטת הארוורד שערכו לאחרונה מחקר על אחת הדיאטות הפופולריות בקרב סלבס בארה"ב - חזרו עם ממצאים מדהימים במיוחד: לדבריהם, דיאטה זו, שכוללת שני ימי צום בשבוע לפחות - משפרת את תפקודי התא ומאריכה את חייו. דיאטה הזו מחלקת את השבוע ביחס של 5:2 - הווי אומר חמישה ימים של אוכל בריא, ויומיים של צום או שתייה בלבד. 

אושיות רבות בתעשיית הבידור האמריקנית שכבר אימצו את השיטה, טוענות כי הדיאטה הזו גורמת להם להרגיש הרבה יותר טוב. כעת, לאחר המחקר, האקדמיה אף נותנת להם אישור לתחושה הזו והחוקרים אכן טוענים כי הדיאטה הזו משאירה את הגוף צעיר יותר ומשפרת את המצב הבריאותי הכללי של הגוף. 

מחקר זהה שנעשה אשתקד באוניברסיטת ניוקאסל הצליח להראות שהגבלת צריכת המזון ודיאטה המשלבת בתוכה צומות לסירוגין - מסייעת בפעילות המיטוכונדריה, החלק בתא המשפיע רבות על תהליך הזקנה שלנו. החוקרים מצאו שדיאטה זו מעניקה 'כוחות' אקסטרה למיטוכונדריה, אותה הם מכנים 'המנוע של התא'. 

בעבר אמנם נעשו מחקרים אחרים שניסו לאשש את הקשר בין צומות להשלת קילוגרמים מהירה, אולם חזרו בעיקר בידיים ריקות. על כן, המחקר הנוכחי של הארוורד שופך אור על כל קודמיו, ומעניק פרספקטיבה קצת אחרת מבחינה מדעית. "דיאטה שמשלבת בתוכה צומות עוזרת לא רק להשלה במשקל כי אם גם משפרת את הריכוז ותורמת להארכת חיי התא במיטוכונדריה", קובעים החוקרים פה אחד. 

תגיות:דיאטהסלבסמחקרמדעארה"באישור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה