חדשות בריאות

מפתיע: מדוע אסור להחזיק ביצים בדלת המקרר?

אם גם אתם נוהגים לשים את הביצים בדלת המקרר, שימו לב כי מדובר בטעות נפוצה. מדוע זה המקום הגרוע ביותר לשמור את הביצים, והיכן בכל זאת מומלץ לאחסן אותן? התשובות בפנים

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוב האנשים נוהגים לשים את הביצים שהם קונים, במתקן המובנה בדלת המקרר שלהם, מתוך הנחה כי זהו המקום המתאים ביותר לאחסונם. על פי מומחים שדיברו עם ה'דיילי מייל', מדובר בטעות נפוצה. לטענתם, זהו המקום הגרוע ביותר לשים את הביצים הטריות, ובצורה הזו הן לא תשמרנה לאורך זמן.

לדבריהם של המומחים, הסיבה נעוצה בכך שהדלת הינה החלק הכי חמים בתוך המקרר, ומשום כך יש ריקבון מהיר יותר של הביצים, מאשר אם הן היו נשמרות בתוך אחד המדפים הפנימיים יותר של המקרר.

בנוסף, כתוצאה מכך שמכשיר הקירור נפתח ונסגר על ידינו שוב ושוב במשך היום, דלת המקרר סובלת תנודות קיצוניות מדי בטמפרטורה, ועל כן לא רצוי לאחסן שם את הביצים.

ישנם מומחים נוספים אחרים, הממליצים על שמירת הביצים בקרטון המקורי בו נקנו, וכמו כן הנחתן במדף האמצעי של המקרר. על פי השירות הבריטי המספק מידע על ביצים, יש לשמור אותן בקרטון בטמפרטורה קבועה של מתחת ל-20 מעלות צלזיוס, ולהרחיק ממאכלים בעלי ריח חזק.

יתר על כן, דוקטור סטוארט פארימונד מזהיר, כי גם המאפים שהכנתם באמצעות הביצים שנשמרו בדלת המקרר, סופם להתקלקל. לדבריו, אם ברצונכם להכין ביצים קשות או מקושקשות, אפשר להשתמש בהן ישר מהמקרר, אולם אם ברצונכם לאפות איתן עוגות, במקרה כזה רצוי להביא אותן קודם לכן לטמפרטורת החדר.

לעומת זאת, גם אלו שנוהגים לשמור את הביצים מחוץ למקרר, פועלים בצורה שגויה, לכן מסכמת את הנושא מומחית התזונה, ולטקה לייק: "הקונצנזוס הכללי הוא שצריך לשים ביצים במקרר, אך לא במתקן המיועד להן בדלת. שם הן מתקלקלות מהר יותר".

תגיות:ביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה