חדשות בעולם

מנהיגים יהודים אמריקאים לקונגרס: דרוש חוק מיוחד להגן על סטודנטים יהודים בקמפוסים

דיון שנערך אתמול בקונגרס האמריקאי הציג את הנתונים על העלייה החדה בתקריות אנטישמיות בקמפוסים. החוקים הקיימים אינם מגנים על סטודנטים המותקפים על ידי פעילים אנטי-ישראלים

  • י"ט חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשימוע שנערך אתמול בוועדת חוק ומשפט של בית הנבחרים האמריקאים העידו מנהיגים יהודים שדיווחו כי מצב האנטישמיות בקמפוסים מותיר את הסטודנטים פגיעים להתקפות בלא שהחוק הקיים מסוגל להגן עליהם.

השימוע נערך כחלק מהדיונים הצפויים להכריע האם יוגש להצבעה בבית הנבחרים חוק שעבר כבר בסנאט ב-2016, החוק למודעות לאנטישמיות, שבין השאר ידרוש ממוסדות חינוך המקבלים מימון ממשלתי לפעול על פי הגדרת האנטישמיות של מחלקת המדינה הפדראלית כדי לקבוע האם זכויות אזרח של סטודנטים נפגעו. מחלקת המדינה מגדירה כאנטישמיות כל ביטוי שמשתמש בסמלים אנטישמיים קלאסיים כדי לאפיין את ישראל או את הישראלים, או שמכחיש את זכותה של ישראל להיות קיימת כמדינה יהודית, או כמתנגד לזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי, או שמגנה את ישראל תוך יישום 'סטנדרט כפול' ברור, על מעשים ששאר מדינות דמוקרטיות אינן סופגות עליהם ביקורת בדרך כלל.

מאחר שסטודנטים אמריקאים חווים באורך קבע התקפות מילוליות על רקע הסכסוך הישראלי פלשתיני, החוק הזה יכול לגרום להנהלות האוניברסיטאות לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד התוקפים – דבר אותו הם אינם עושים כיום בטענה שההצקות לסטודנטים היהודים מוגנות תחות זכויות חופש הדיבור.

ג'ונתן גרינבלאט, ראש הליגה נגד השמצה שנכח בדיון, אמר כי הארגון שלו איתר עליה משמעותית בתקריות אנטישמיות בקמפוסים: בשלושת הרבעים הראשונים של 2017 דווחו 118 תקריות. עם זאתץ, הוא אומר, תחת ההגדרות הקיימות, מרבית התקריות הללו לא עומדות בקריטריונים ל'פשע שנאה'. הוא הצביע על מקרה שקרה לאחרונה באוניברסיטת פרינסטון, בו סטודנט יהודי ספג צעקות בשל 'יחס ישראל לפלשתינים', ועל עיתון של אוניברסיטה אחר שבמסווה של התנגודת לישראל הדפיס קריקטורה עם מאפיינים אנטישמיים ברורים.

בנוסף לתקריות בקמפוסים, גרינבלאט צין כי חלה גם עליה של 107 אחוזים בתקריות האנטישמיות בבתי הספר, מגן חובה ועד כיתה י"ב, ואמר כי לממשלה הפדראלית יש אחריות לנקוט בצעדים שיגנו על תלמידים בכל קבוצת גיל.

באופן אבסורדי, דווקא פרופסור יהודי מוכר שנכח בדיון הביע התנגדות להעברת 'חוק המודעות לאנטישמיות', בטענה שיותר מהגנה על רגשותיהם של סטודנטים יהודים, חשוב ראשית לכל להגן על חופש הדיבור. הפרופסור טען כי התבטאויות שמכנות את מדינת ישראל 'נאצית' אינן אנטישמיות ואסור להחשיבן ככאלה.

תגיות:קונגרססטודנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה