חדשות יהדות

מדוע התרגש מלך ספרד מברכתו של הראשון לציון?

בפגישתו ההיסטורית עם מלך ספרד פליפה השישי, הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הרה"ג יצחק יוסף בירך 'שנתן מכבודו לבשר ודם' - וגרם למלך להתרגשות גדולה. "שניכם ממשיכים את דרכי אבותיכם שעשו דברים גדולים למען העם שלהם", אמר הנשיא ריבלין, שנכח אף הוא במעמד

הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף
אא

בפגישתו ההיסטורית עם מלך ספרד פליפה השישי, הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הרה"ג יצחק יוסף בירך 'שנתן מכבודו לבשר ודם' - וגרם למלך להתרגשות גדולה. 

הביקור נערך בארמונו של המלך, לרגל ציון מאה שנות שיבה של יהודי ספרד, לאחר הגירוש שחל בשנת 1492. רגע השיא נרשם מיד בתחילת הביקור, כאשר ראה הראשון לציון את המלך ובירך "שנתן מכבודו לבשר ודם", כפי שנהוג לעשות כאשר פוגשים מלך בשר ודם. 

הנשיא ראובן ריבלין שנכח אף הוא במעמד המרגש התבקש על ידי מלך ספרד לתרגם את ברכת הרב, וכשהנשיא עשה זאת - הוא התרגש בצורה בלתי רגילה מהתרגום ומההבנה שיש ביהדות ברכה מיוחדת שמיועדת עבורו. 

"שניכם ממשיכים את דרכי אבותיכם שעשו דברים גדולים למען העם שלהם", אמר הנשיא ריבלין כאשר הראשון לציון והמלך שוחחו על הקשר שהיה בין האבות שלהם - מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ופליפה החמישי, שמלך לפני בנו. 

תגיות:ברכהמלךהראשון לציוןספרדיהדותמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה