בריאות ותזונה

סובלים מפטרת ציפורניים? רופא חולק טיפ שכדאי לכם לנסות

ד"ר אקס, רופא והומאופט אמריקני, מציע את אחת השיטות ש"הכי עובדות" לטענתו, לטיפול בבעיה הקשה. "כשזה מגיע לפטרת ציפורניים, שימש בליסטרין או בשטיפות לחיטוי הפה מסוגים אחרים - הוכחו כיעילים ביותר", הוא כותב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פטרת ציפורניים היא אחת התופעות שהכי קשה להתפטר מהן, וככל שדוחים את הטיפול בהן כך הקושי גדל - הן מבחינת הכאב והנפיחות, והן מבחינת המראה. זיהום בציפורן מתבטא לרוב בכתמים צהובים/שחורים כשמתחתיהם יש חומר דמוי אבקה לבנה שעם הזמן מתעבה ויוצר ריח דוחה. 

ברפואה הקונבנציונאלית מוצעים תכשירים רבים לטיפול בבעיה, אך רובם ככולם הוכחו כלא מועילים או מזיקים בדברים אחרים ובעלי תופעות לוואי כגון בחילות, הקאות, שלשולים ועוד. ד"ר אקס, רופא והומאופט אמריקני, מציע את אחת השיטות ש"הכי עובדות" לטענתו, לטיפול בבעיה הקשה. "כשזה מגיע לפטרת ציפורניים, שימש בליסטרין או בשטיפות לחיטוי הפה מסוגים אחרים - הוכחו כיעילים ביותר", הוא כותב. 

לדבריו, בתכשירים לחיטוי הפה יש חומרים מחטאים טובים כמו התימול והאקליפטול - שהוא שמן אתרי שעשוי מ-90% שמן אקליפטוס ובעל תכונות מיקרובקטריאליות ונוגדות דלקות. חומר נוסף מעולה שנמצא שם הוא ה-Salicylate שהיא חומצה אורגנית שהורגת את תאי העור המתים ומאפשרת לתאי העור הבריאים להתרבות. "הבעיה היחידה בפיתרון הזה היא שזה לוקח זמן ודורש משמעת ועקביות", מדגיש ד"ר אקס. "בהתחלה תראו שינויים קלים בגוון הציפורן, ולאחר תקופה של טיפול מסור הבעיה תעלם כלא הייתה".

להכנת אמבטיית מי הפה לטיפול בפטרת ציפורניים יש לערבב בקערה יחס שווה של חצי מיכל מי פה מסוג ליסטרין או אחר, ו-מחצית מים פושרים. משרים את הרגליים או את הידיים שסובלות מהפטרת במשך כעשרים דקות עד חצי שעה מדי יום ביומו, ולאחר מכן משתמשים במברשת מיוחדת ממתכת לציפורניים, כדי להסיר את תאי העור המתים. 

ניתן להוסיף למים גם חומץ תפוחים ומספר טיפות של שמן עץ התה. 

תגיות:טיפולפטריותרגלייםטבעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה