חדשות בריאות

הרופא הביט לגרונה של המטופלת, ומה שהוא ראה שם הדהים אותו

שביב עץ מחודד וקוצני, באורך 3 ס"מ, נתקע בבסיס הלשון של המטופלת. רגע לפני ניתוח, הצליח הרופא לשלוף אותו בשלמותו

  • י"ב חשון התשע"ח
ד"ר חלאילה (צילום: באדיבות דוברות הכללית חיפה וגליל מערבי)ד"ר חלאילה (צילום: באדיבות דוברות הכללית חיפה וגליל מערבי)
אא

ביום שני בערב השתתפה רחל שטרן, תושבת קרית ביאליק, באירוע. תוך כדי אכילת פטריה היא חשה שמשהו ננעץ עמוק בגרונה, מכאיב לה וחונק אותה. "היה לי ברור שאין מדובר בחנק כתוצאה מכך שהקדמתי קנה לוושט, התחושה הייתה שמשהו חד נעוץ בגרוני. עבר עלי לילה מסויט, כאשר כל בליעה גרמה לכאב. ניסיתי לראות במה מדובר ולשלוף את המטרד, ללא הצלחה", סיפרה.

למחרת בבוקר הגיעה למרפאת בריאות 'זבולון' בקרית ביאליק, לבדיקתו של ד"ר חלאילה, מומחה אף אוזן גרון. לאחר שבדיקה רגילה לא העלתה כל ממצא, החליט הרופא לבצע בדיקה נוספת עם סיב אופטי, באמצעותו ניתן לראות את עומק הגרון. להפתעתו, התגלה שביב עץ נעוץ בבסיס הלשון של המטופלת.

בשל העובדה שד"ר חלאילה משמש גם כמנתח בבית חולים, החליט לנסות לשלוף את שביב העץ במרפאתו.

לאחר הרדמה מקומית ניסה הרופא לשלוף את הגוף הזר, שהיה נעוץ בחוזקה במקום עמוק. חשוב היה גם לשלוף אותו בשלמותו כדי שלא ישבר, שמא חלקו יישאר בגוף המטופלת. לאחר מספר ניסיונות, ורגע לפני שרחל הופנתה לניתוח, הצליח הרופא לשלוף ענף באורך של כ-3 ס"מ שהיה מחודד משני צדיו וכן היה קוצני לכל אורכו.

רחל הודתה לד"ר חלאילה על המקצועיות, הנחישות והתושיה. עוד ציינה כי "ללא התמיכה והעידוד של נעמי בן זקן, האחות האחראית במרפאה שהחזיקה את ידי וסייעה כל העת לרופא, אך גם לי, ספק אם הייתי שורדת שעה של טיפול זה. למזלי, טופלתי על ידי צוות מופלא וכן לאחר שעה שבתי לבלוע ולנשום ללא הפרעה ונחסכו ממני הנסיעה לחדר מיון והתערבות כירורגית".

תגיות:ונשמרתםניתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה