חדשות בריאות

מחלוקת חינוכית: מי אמור להיות אחראי על צחצוח השיניים של ילדי הגן?

משרד החינוך והבריאות מבקשים להמשיך את התכנית הניסיונית להגברת המודעות להיגיינת הפה בגני הילדים. הילדים יקבלו מברשות ומשחות שיניים, ויצחצחו בהשגחת הגננות. בהסתדרות קובלים על ההחלטה: "זהו תפקידם של ההורים"

  • י' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרדי הבריאות והחינוך מרחיבים השנה את התכנית הניסיונית, אשר החלה שנה שעברה בגני הילדים. מדובר בתכנית שמטרתה להעלות את המודעות להיגיינת הפה בגנים, ובמסגרתה 1,500 ילדים צחצחו את שיניהם לאחר ארוחת הבוקר בגן, בעוד הגננות משגיחות על אופן הצחצוח של הילדים.

השנה, כאמור, התכנית מתרחבת. העיריות יספקו לגני הילדים את הציוד הנדרש, מברשות ומשחות השיניים, כאשר האחריות היא על הגננות לפקח על הצחצוח אצל הילדים, ולוודא שנעשה באופן הנכון.

הסתדרות המורים אינה מרוצה מההחלטה. במכתב נוקב עבור מנכ"ל משרד הבריאות נכתב כי ההסתדרות: "מתנגדת בתוקף לכל מעורבות של גננות בצחצוח שיני הילדים במהלך יום הלימודים, והוציאה הוראה חד משמעית לגננות שלא לבצע הנחיה זו".

לדברי יפה בן דוד, מזכ"לית הארגון, ההתנגדות לתכנית נובעת בשל העובדה כי: "גננות שום מקרה אינן 'בייביסטר' שתפקידו לצחצח או לדאוג כי הילד יצחצח את שיניו - זהו תפקידם של ההורים".

תגיות:צחצוח שינייםמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה