חדשות יהדות

מדהים: השחקנית ההוליוודית חקרה את שורשיה, וגילתה בני משפחה שנספו בשואה

דבר לא הכין את השחקנית ההוליוודית סקרלט ג'והנסון לגילוי המצמרר שגילתה לאחרונה אודות שורשיה היהודיים: במסגרת השתתפותה בתוכנית Finding Your Roots האמונה על חקר אילן היוחסין של סלבריטאים – גילתה השחקנית את האמת מאחורי שורשיה היהודיים, והבינה כי סבה סול היה לא אחר מאשר ניצול שואה, שאיבד את כל משפחתו בגטו ורשה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתוכנית האמריקנית הפופולרית Finding Your Roots, מתארחים סלבריטאים מכל רחבי העולם שמגלים במהלך התוכנית דברים שהם מעולם לא ידעו, על אילן היוחסין של משפחתם. אך דבר לא הכין את השחקנית סקרלט ג'והנסון לגילוי שגילתה במהלכה אודות ההיסטוריה של סבה היהודי.

למרות שמעולם לא הסתירה את עובדת היותה יהודיה, ואף התבטאה לא פעם על יהדותה וסיפרה כי גדלה עם ערכים בסיסיים של שמירת שבת וחגים – ג'והנסון מעולם לא חקרה את העבר של משפחתה עד לאותה תוכנית שבה גילתה כי סבא-רבא שלה, סול שמו, איבד את כל משפחתו בגטו ורשה.

"לא יכולתי לדמיין את הזוועה", אמרה השחקנית בדמעות, כאשר התחוור לה כי בעת שסבה סול מכר בננות ברחוב באמריקה, אחיו היה בגטו תחת פיקודם של הנאצים ימ"ש. "הגילוי הזה גרם לי להתחבר עוד יותר לצד הזה של המשפחה שלי", אמרה השחקנית בדמעות כאשר החזיקה בידיים רוטטות מסמכים מ'יד ושם' המאמתים את הגילוי.

בתוכנית הקריאה ג'והנסון את שמותיהם של בני המשפחה שנספו – אחיו של סבה משה שלמברג, ושני ילדיו מנדל בן ה-17 וזלאטה בת ה-15. "וואוו, זה עצוב. הבטחתי לעצמי שלא אבכה, אבל קשה שלא. זה מטורף לחשוב שסבא סול מכר בננות ברחוב באמריקה בזמן שאחיו היה בגטו של הנאצים", אמרה.

תגיות:יהודיםסרטיםניצולי שואההוליווד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה