חדשות יהדות

ישיבת וועדה: נערכים להילולת רחל אמנו

יום הילולת רחל אמנו מביא לישיבות ולדיונים מעמיקים, על מנת להסדיר את התנועה במתחם הקבר בצורה בטוחה ורגועה

  • ד' חשון התשע"ח
צילום: Nati Shohat/Flash90צילום: Nati Shohat/Flash90
אא

בשבוע הבא יחול יום ההילולא של רחל אמנו. לקראת היום המיוחד, קיימה הוועדה לפניות הציבור היערכות מיוחדת. המשטרה מעריכה כי אל קבר רחל יגיעו ביום ההילולא כ-100,000 איש, יותר מאשר בשנה שעברה. יו"ר הוועדה, ח"כ אייכלר, אמר כי יש לדאוג לכך שלא יהיו עומסים, ושהמתפללים יוכלו לזרום אל המקום בצורה בטוחה. הוא הוסיף ואמר כי הוועדה דואגת לכך שאם ייווצרו עומסים מיוחדים במהלך היום, יוכלו הגורמים האחראים לתת מענה ארגוני, תחבורתי וכן הלאה על פי הצורך. יש לזכור, כך אמר, כי מדובר באזור רגיש, מבחינה ביטחונית. הוא אף בקש מן השוטרים והסדרנים להתייחס למתפללים בכבוד.

מנכ"ל המקומות הקדושים, יוסף שווינגר, ציין כי על אף שהמקום שופץ, הוא אינו יכול להכיל יותר מ-800 איש בכל זמן נתון, ולכן על המתפללים להתאזר בסבלנות ולהמתין, על מנת שיוכלו להיכנס אל קבר רחל ביום העמוס הזה.

סממ"ר קדם, נצ"מ משה פינצי, אמר כי המשטרה נערכת גם לאירוע חירום, שלא יקרה, חלילה. המשטרה שומרת על גמישות ומתאימה את עצמה לאירועים, לדבריו. הוא אף הוסיף כי האנשים שיגיעו למקום ינועו באמצעות "שאטלים", וכי מסוכן לשלב תנועה רגלית בין כלי הרכב.

בניגוד לדעת המשטרה, אמר ישראל אפרייט, קצין תחבורה של יהודה ושומרון, כי מדובר בשטח צבאי, שאינו בנוי לרכבים ממונעים, וכי יש להסדיר את המקום להליכה רגלית של המתפללים עד למתחם הקבר.

סנ"צ שימי מרציאנו אמר כי כדאי לקרוא למי מהמתפללים שיכול, להגיע בשעות הבוקר של יום ההילולא, על מנת להפחית את הלחץ בשעות הצהריים ומשעות הלילה.

יצחק רודיך, מתאם מגזר חרדי בחברת "אגד" אמר כי השנה תתגבר החברה את תנועת האוטובוסים יותר מאשר בשנים קודמות, וכי יגיעו אל המתחם אוטובוסים ריקים, על מנת להוציא את האנשים עד לצומת רוזמרין.

ח"כ אייכלר סיכם את ישיבת הוועדה, ואמר כי מתבצעת הפקת לקחים מן הכשלים שהתרחשו בשנים האחרונות, בתקווה שהשנה יתנהל היום באופן מסודר ובטוח. הוא אמר כי יש ליידע את הציבור כי לא ניתן יהיה להגיע למקום ברכב פרטי, אלא רק בתחבורה ציבורית, וכי ככל הניתן, כדאי להעדיף להגיע בשעות הבוקר.

תגיות:תחבורההילולת רחל אימנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה