חדשות בעולם

צרפת: השם שנתנו ההורים לבנם הוביל אותם לעמוד למשפט

זוג הורים מצרפת החליט להעניק לילדו את השם "ג'יהאד". הם עומדים למשפט, משום שמדובר בשם שעלול להזיק לילד

  • ד' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זוג הורים מאזור טולוז שבצרפת עומד למשפט מסיבה מפתיעה במיוחד: הם החליטו לקרוא לבנם הנולד להם בשם "ג'יהאד".

החל משנת 1993, רשאים ההורים בצרפת לקרוא לילדיהם בכל שם שבו יבחרו, אלא אם כן הדבר נעשה באופן המנוגד לטובת הילד. זאת בניגוד לחוק שהיה בצרפת בעבר, על פיו בחרו ההורים שמות לילדיהם מתוך רשימת שמות שניתנה להם מטעם המדינה.

כאשר רצו זוג ההורים לתת לבנם, שנולד באוגוסט האחרון, את השם "ג'יהאד", התערב התובע הכללי, ודרש מן ההורים לשנות את השם שבחרו, לאחר שבשנים האחרונות סבלה צרפת מהרבה מאד אירועי טרור שנגרמו על ידי גורמי ג'יהאד איסלאמים.

"ג'יהאד" בערבית – משעמותו "הכחשה עצמית", או "מאבק נגד כופרים" – לאו דווקא מאבק אלים. אך בשנים האחרונות מקושרת המילה "ג'יהאד" עם האיסלאם הקיצוני ועם מאבקים אלימים.

אין זו הפעם הראשונה שבה נקרא ילד בשם הזה בצרפת. לפני מספר שנים הגיע לגן ילדים בעיר נים שבצרפת ילד שכל חולצתו נכתב "אני פצצה" בצד הקדמי, והמילים "ג'יהאד, נולד ב-11 בספטמבר" בצד האחורי. אמו של הילד נשפטה ונידונה למאסר מושהה, בטענה שהשתמשה בשמו של בנה על מנת להלל את הטרור.

עאדר חמאן אומאשר, מייסד ארגון "המרכז הרוחני המוסלמי בטולוז", אמר כי המילה "ג'יהאד" היא מושג בסיסי באיסלאם, וכי משמעותו היא הניסיון להשיג טוב. עם זאת, הוא הודה שבמצב הנוכחי כיום, מתן שם כזה עלול לפגוע בהתפתחות של הילד ולגרום לאי הבנות.

תגיות:צרפתשם לילדמשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה