חדשות בריאות

מהו הספורט המועדף על הציבור בישראל?

כמה אחוזים מכלל האוכלוסייה מבצע פעילות גופנית, ומהי הפעילות הרווחת ביותר בישראל? סקר שנערך בקרב 3,241 מרואיינים מגלה את התשובות

  • ד' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום שישי הקרוב יקיים משרד התרבות והספורט בשיתוף עם משרד הבריאות את יום ההליכה העולמי שמטרתו להעלות את מודעות הציבור לחשיבות ביצוע פעילות גופנית וספורט לטובת שמירה על אורח חיים פעיל ובריא.

לקראת יום ההליכה העולמי, מפרסם המשרד סקר שערך אודות הרגלי הספורט של הציבור בישראל. הסקר נערך בקרב 3,241 מרואיינים תושבי ישראל והתבסס על ראיונות טלפוניים בעברית ובערבית.

ממצאי הסקר מצביעים על כך שכ-55% מכלל האוכלוסייה מבצעים פעילות גופנית כלשהי. כ-38.5% מבצעים פעילות גופנית משמעותית יותר: 150 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מתונה, או 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מאומצת.

מהי הפעילות הגופנית הרווחת ביותר בישראל? הליכה בשעות הפנאי (53%). אחריה ציינו המשיבים כי הם מבצעים התעמלות לעיצוב ולחיטוב הגוף (15.3%), ריצה (12.1%) הרמת משקולות בחדר כושר (8.5%), שחיה (8.5%), פילאטיס (6.9%), קיקבוס (4.3%), כדורגל (4%), יוגה (3%) ורכיבה על אופניים (3%).

עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור מעוניין להגביר את הפעילות הגופנית שלו. 63% מהמבצעים פעילות גופנית ציינו כי הם מעוניינים לבצע יותר, זאת לעומת 37% שלא מעוניינים לבצע יותר פעילות גופנית. מתוך האוכלוסייה הכללית שאינה מבצעת פעילות גופנית, 68% מעוניינים להתחיל לעומת 32% שלא מעוניינים כלל לבצע בפעילות גופנית משום סוג.

בנוגע להערכת מצבם הבריאותי, 65.5% מכלל האוכלוסייה מעריכים שמצב בריאותם הכללית 'טוב מאוד' או 'מצוין', 24.7% מעריכים ש'טוב' ו-9.8% מעריכים שמצב בריאותם הכללית 'לא טוב'.

במהלך הסקר נבדק גם סוגיית ההשמנה בקרב האוכלוסייה בישראל. מן הנתונים עולה כי כ-37% מהאוכלוסייה הכללית סובלים מעודף משקל ו-16.6% סובלים מהשמנה (BMI 30 ומעלה).

כחלק מבדיקת אורח החיים הבריא, הוסיף הסקר ובדק גם את הרגלי העישון בקרב הציבור. מן הסקר עולה כי 21.6% מכלל האוכלוסייה מעשנים בהווה ו-17.8% עישנו בעבר. בחלוקה לפי מגזרים עולה ש-44% מהגברים הערבים מעשנים לעומת 24.7% מהגברים היהודים. מנגד, 16.7% מהנשים היהודיות מעשנות לעומת 9% מהנשים הערביות.

תגיות:ספורטישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה