פיתוח האישיות

אם צפתה בילדיה בזמן משחק, ואז גילתה דבר שכולנו צריכים לחשוב עליו

אם שצפתה בילדיה בזמן ששיחקו, שמה לב לדבר מעניין שקשור לכל מי שחי בעידן הדיגיטלי. הצלחנו לסקרן אתכם? חכו עד שתקראו במה מדובר

אא

כשברנדי ווד, אם לתאומים בליין וריילי מקליפורניה, החליטה לבצע ניסוי חברתי קטן על הילדים שלה – היא לא חשבה שדרך הניסוי תשתקף מציאות כואבת ואמת מרה תכה בפניה. "היום עשיתי ניסוי וצפיתי בילדים שלי בזמן שהם משחקים", סיפרה ברנדי בפוסט מיוחד שהעלתה לרשתות החברתיות. "ישבתי לי בפינה בשקט, מבלי לומר דבר. הייתי כמעט בלתי נראית".

אבל אז ברנדי שמה לב למשהו מעניין: "להתבוננות שלי עליהם הייתה מטרה. רציתי לראות כמה פעמים הם יסתכלו לכיוון שלי כדי לקבל הסכמה למה שהם עושים או כדי לבחון את התגובות שלי – והופתעתי ממספר הפעמים שזה קרה. 28 פעמים הילדים שלי הסתובבו אליי כדי שאבחין בהם, כדי שאגיב, כדי שאראה סימן שאכפת לי או שאני מתרשמת מההתנהגות שלהם".

ואז זה היכה בה: "בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים, יכולתי לשבת מולם כשאני משוטטת באינטרנט ממכשיר הטלפון שלי וכלל לא שמה לב אליהם. לתחושות שלהם, למחשבות שלהם ואפילו לתגובות שלי כלפי דברים שהם עושים או לא עושים. באותם רגעים, לא יכולתי שלא לתהות, איזה מסר אני מעבירה להם כאמא, כשאני מתעסקת בכל הטכנולוגיה הזו שסביבנו מבלי להיות שם באמת בשבילם?".

ברגעים שבהם כן הייתה עם הפנים בתוך מכשיר הטלפון שלה לפחות למראית עין, כתבה ברנדי כך: "28 פעמים המלאכים שלי תהו האם האינטרנט יותר חשוב מהם, והאם יש להם סיכוי לקבל תשומת לב שכמותה רוב המבוגרים מחפשים. בעולם שבו מקבלים אותנו בתור מי שאנשים חושבים שאנחנו ולא בתור מי שאנחנו באמת, בעולם שבו האישור החברתי מגיע מכמות העוקבים והלייקים שיש לנו, בעולם בו זמן איכות עם האהובים שלנו מתחלף בניכור והודעות טקסט מהחדר השני – אני מתחננת אליכם, תהיו שונים! הדור הבא שלנו סומך עלינו שנלמד אותו איך להיות מבוגרים טובים, אז אל תהיו עסוקים מדי ברשתות החברתיות או בטכנולוגיה – כי אתם לעולם לא יכולים לדעת מי מסתכל עליכם מהצד, ואיזה מסר אתם מעבירים לו".

הפוסט העוצמתי של ברנדי זכה להפוך לויראלי בזכות המילים הכל כך אמיתיות הללו שלה. "לנו כבוגרים יש את הכוח לשנות דברים, ולמרות שאני יודעת שגם אני לוקחת חלק באשמה הטכנולוגית הזו – הניסוי הזה עזר לי מאוד להיות יותר נוכחת בחיי הילדים שלי, ולהתמקד במה שחשוב באמת".

תגיות:טכנולוגיהפיתוחאישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה