חדשות בריאות

מחקר: סיגריות אלקטרוניות עלולות להיות מזיקות כמו סיגריות רגילות

מחקר חדש מצא כי סיגריות אלקטרוניות מותירות אחריהן 'חותם של נזק' זהה לזה של סיגריות רגילות

  • ב' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם חשבתם שסיגריות אלקטרוניות הן הפתרון האולטימטיבי למעשנים כבדים שמתקשים להיגמל, כנראה שתתאכזבו מתוצאות המחקר האחרון של אוניברסיטת צפון קרוליינה. החוקרים נטלו דגימות מדרכי הנשימה של מעשני סיגריות אלקטרוניות – ומצאו שהסיגריה האלקטרונית מחוללת אותו נזק כמו הסיגריה הרגילה.

סיגריות אלקטרוניות הן גאדג'ט הפועל על סוללה ומייצר תערובת של כימיקלים הניתנים לשאיפה, תערובת הכוללת בדרך כלל גם ניקוטין. חלק מהגאדג'טים נראים כמו סיגריה רגילה או מקטרת, בעוד אחרים דומים לעטים או לדיסק-און-קי. מחקר אוכלוסייה שנערך לא מזמן מצא כי מעשני סיגריות אלקטרוניות אכן נוטים להפסיק לעשן סיגריות רגילות, וכי 2.4 אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב הם מעשנים קבועים של סיגריות אלקטרוניות. הסיגריות הללו פופולריות במיוחד, אגב, בקרב בני נוער.

אבל האם הסיגריות האלקטרוניות באמת טובות יותר מסיגריות רגילות? במחקר שנערך באוניברסיטת צפון קרוליינה נטלו החוקרים דגימות ליחה ממעשני סיגריות אלקטרוניות, לצד דגימות ממעשני סיגריות רגילות ומלא-מעשנים שמעולם לא עישנו אף סוג של סיגריה. התוצאות הראו כי עישון סיגריות אלקטרוניות יותר תגובה חיסונית ייחודית בריאות, תגובה דומה לזו הנוצרת כתוצאה מעישון רגיל: העישון גרם בשני המקרים להתרבות תאי דם לבנים באופן המעלה סיכון לדלקתיות, וכן להפרשת חלבוני-ליחה מוגברת, המזוהה עם סיכון גבוה יותר לברונכיטיס, אסטמה, ומחלות ריאה אחרות.

בגלל סדר הגודל הקטן של המחקר והועבדה שכמה ממעשני הסיגריות האלקטרוניות עישנו בעבר סיגריות רגילות, החוקרים אומרים כי יהיה צורך לערוך מחקרים נוספים בנושא. עם זאת, הם מסכמים, אין ספק כי סיגריות אלקטרוניות משאירות אחריהן 'חותם של נזק' על הריאות.

תגיות:סיגריות אלקטרוניותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה